کد خبر: ۵۸۵۴۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲

دولت ترامپ روابط پنهانی با مسکو را از سر گرفت

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه سفر دستیار رئیس جمهوری آمریکا به روسیه و دیدار او با همتای روسی را تایید کرد و گفت: فیونا هیل با هدف بهبود روابط تیره دو کشور و پیشرفت مناسبات به مسکو آمده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
دمیتری پسکوف روز جمعه به خبرنگاران گفت: او با یوری اوشاکوف دستیار امور بین الملل پوتین دیدار کرده است.
خبرگزاری تاس نیز به نقل از پسکوف اعلام کرد که این دیدار در ساختمان دفتر رئیس جمهوری روسیه برگزار و در آن موضوعات مختلف مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
پسکوف خاطرنشان کرد که در مذاکرات اوشاکوف و هیل، موضوع دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا مطرح نشد.
گفتنی است، پیشتر برخی رسانه های غربی اعلام کرده بودند که فیونا هیل راهی سفر دو روزه به روسیه شده است و دیروز در مسکو بوده است با این وجود رسانه های روسی اطلاعات چندانی از این سفر ارایه نکردند.
روزنامه کامرسانت چاپ مسکو به نقل از یک منابع آگاه نوشت: فیونا هیل دستیار رئیس جمهوری آمریکا با مقام های شورای امنیت روسیه و وزارت خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کرده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع دیپلماتیک خاطرنشان شد: دستیار رئیس جمهوری آمریکا با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه که مسئول امور آمریکا در این وزارتخانه است هم دیدار داشته است و دو طرف درباره سوریه و ونزوئلا و روابط دوجانبه گفت وگو کردند.
بر اساس این گزارش، روسیه و آمریکا در مذاکره پیرامون مساله ونزوئلا اختلاف نظر جدی دارند اما درباره سوریه توانستند گفت وگوی سازنده ای داشته باشند.
در ادامه این مطلب گفته شد: در دیدار دستیاران روسای جمهوری روسیه و آمریکا گزارش رابرت مولر دادستان پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا مطرح نشد.
کامرسانت یادآوری کرد: این نخستین سفر فیونا هیل به مسکو نیست با این وجود دیدارهای قبلی او به روسیه با توجه به اصرار طرف آمریکایی رسانه ای نشد.
گفتنی است روابط روسیه و آمریکا به دلیل مسائلی همچون استقرار اجزای سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا و تحریم های روسیه در مساله اوکراین تیره است.
آمریکا در پنج سال اخیر بیش از 66 بسته تحریمی علیه روسیه وضع کرده که تاثیر زیادی بر زندگی روس ها گذاشته است.
سفر دستیار ترامپ به مسکو همزمان با کم شدن فشارها از سوی دمکراتها بر رئیس جمهوری آمریکا برای تبانی احتمالی با روسیه بر سر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا صورت گرفت.
وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه پس از مدت ها انتظار و گمانه زنی سرانجام گزارش بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 ایالات متحده را منتشر کرد؛ گزارشی که می گوید شواهد قطعی دال بر بی گناهی رئیس جمهوری در «کارشکنی در اجرای عدالت» نیافته اما دونالد ترامپ و تیم حقوقی اش آن را یک پیروزی قلمداد کرده اند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین