کد خبر: ۵۸۵۵۳۴
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

کره شمالی بولتون را به باد انتقاد گرفت

دولت کره شمالی با انتقاد از اظهارات اخیر جان بولتون، درخواست وی از پیونگ یانگ را به منظور جدیت نشان دادن در مورد خلع سلاح هسته‌ای خود، "مهمل" خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، این برای دومین بار در یک هفته گذشته است که کره شمالی از یکی از مقام‌های بلند پایه دولت آمریکا انتقاد می‌کند.

چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد از دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای بار سوم استقبال می‌کند. با این حال جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ چند روز پیش به شبکه بلومبرگ گفت، برای این منظور باید ابتدا کره شمالی نیت واقعی خود و تصمیم راهبردی‌اش برای تسلیم کردن سلاح‌های هسته‌ای خود را نشان دهد.

به دنبال طرح این صحبت‌ها، چو سون هوی، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران در واکنش به این اظهار نظرها گفت: بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ با بلومبرگ با گفتن چنین مهملاتی فراتر از حد خود عمل کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، او در ادامه‌ این صحبت‌هایش گفت: اظهارات بولتون من را به این فکر می‌اندازد که آیا این مقامات از نافهمی نسبت به نیات رهبران ارشد جمهوری دموکراتیک خلق کره و آمریکا خارج شده‌اند و اینکه آیا او صرفاً تلاش می‌کرده با نوعی حس شوخ طبعی و بر مبنای انحراف نظر خود صحبت کند.

این مقام ارشد پیونگ یانگ در ادامه اظهار کرد: با در نظر گرفتن جمیع امور، صحبت‌های او هیچ جذابیتی ندارد و از نظر من او کوته‌نظر است.

معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در عین حال هشدار داد: اگر آمریکا به طرح کردن چنین اظهارات خالی از عقلانیت و احتیاط ادامه دهد برایش خوب نخواهد بود.

این در حالی است که روز پنج‌شنبه گذشته نیز کره شمالی اعلام کرد، دیگر نمی‌خواهد با مایک پامپئو وزیر امور خارجه دولت ترامپ تعامل داشته باشد و آمریکایی‌ها باید برای مذاکرات با کره شمالی به جای او یک فرد بالغ‌تر را قرار دهند.

ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین