کد خبر: ۵۸۵۵۶۶
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳

«عمر البشیر» به پولشویی متهم شد

یک منبع قضایی سودان اعلام کرد که دادستانی کل این کشور در حال تحقیق درباره اتهام پولشویی «عمر البشیر» به اتهام پولشویی و کسب ثروت انبوه از راه غیرقانونی بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 یک منبع قضائی سودان امروز شنبه اعلام کرد که دادستانی کل این کشور در حال تحقیق درباره اتهام پولشویی «عمر البشیر» بوده است.

به گزارش رویترز، دادستانی کل سودان ۲ پرونده علیه البشیر به اتهام پولشویی و کسب ثروت انبوه از راه غیرقانونی گشوده می‌شود.

گفتنی است به دنبال گسترش تظاهرات علیه دولت سودان، نیروهای ارتش چندی پیش نهادهای دولتی را محاصره و بیش از ۱۰۰ عضو حزب کنگره ملی حاکم این کشور را بازداشت کردند. ۳۵ تن دیگر نیز در جریان تظاهرات مردم سودان کشته شدند.

پنجشنبه دو هفته گذشته عوض بن عوف وزیر دفاع و رئیس شورای نظامی انتقالی سودان از بازداشت عمر البشیر و آغاز دوره انتقال سیاسی در این کشور خبر داد و اعلام کرد: قانون اساسی سودان به حالت تعلیق درآمده و نهادهای نخست وزیری، مجلس و ادارات ایالتی نیز منحل شده‌اند.

وی چندی پیش؛ اعلام کرد که از سِمت خود استعفا کرده است.

به دنبال این رویداد، ژنرال عبدالفتاح البرهان به عنوان رئیس جدید شورای نظامی انتقالی سودان تعیین شد.

عبدالفتاح البرهان رئیس جدید شورای نظامی انتقالی سودان پیشتر طی سخنانی در برنامه زنده تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که مقررات منع رفت و آمد لغو شده است.

البرهان همچنین تاکید کرد که تمامی استانداران در تمام استان‌های سودان برکنار شده‌اند.

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان همچنین با بیان اینکه دوره گذار حداکثر ۲ سال خواهد بود، گفت که پس از این مرحله نیز دولت مدنی تشکیل خواهد شد.

از سوی دیگر مخالفان سودان تحصن خود را در مقابل مقر ارتش این کشور در خارطوم برای دهمین روز ادامه داده و خواستار انتقال قدرت به دولت مدنی هستند.

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین