کد خبر: ۵۸۵۶۰۹
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

طراز آب دریاچه ارومیه بیش از یک متر بالا آمد

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت:باران‌های اخیر تاثیرات بسیار مثبتی را در دریاچه ارومیه گذاشته، به‌گونه‌ای که وضعیت این دریاچه بسیار بهبود یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :
اقدسی مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: در پی بارندگی‌های اخیر و رهاسازی آب سدهای استان، تراز دریاچه ارومیه طبق آمار ۳۰ فروردین ماه سالجاری به یک هزار و ۲۷۱ متر و ۴۲ سانتی متر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۰ سانتی متر و نسبت به اول مهر ۹۷ یک متر و ۱۷ سانتی متر افزایش دارد.

وی با بیان این‌که مساحت دریاچه ارومیه نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۶۴۷ کیلومتر مربع و نسبت به اول مهر سال گذشته، یک هزار و ۲۰۱ کیلومتر مربع افزایش نشان می‌دهد، اظهار کرد: این در حالی است که با افزایش مساحت دریاچه به میزان تبخیر دریاچه نیز افزوده می‌شود.

وی افزود: حجم دریاچه در تاریخ ۳۰ فروردین ماه سال گذشته یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون متر مکعب بوده که این میزان در حال حاضر سه میلیارد و ۸۴۰ میلیون متر مکعب است و نسبت به زمان مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون متر مکعب و نسبت به اول مهر سال گذشته، دو میلیارد و ۷۹۰ میلیون متر مکعب افزایش نشان می‌دهد.
باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین