کد خبر: ۵۸۵۶۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

بررسی عملکرد کاپیتان حاشیه ای تراکتور

کاپیتان تیم ملی با سکوهای نامهربان خیلی ناآشنا نیست. او چندین بار در بازی‌های ملی شعارهایی را تحمل کرده که شاید کمتر کسی حاضر به تحمل کردن آنها بدون هیچ اعتراض و مصاحبه و حاشیه‌ای بود.
آفتاب‌‌نیوز :
کاپیتان تیم ملی با سکوهای نامهربان خیلی ناآشنا نیست. او چندین بار در بازی‌های ملی شعارهایی را تحمل کرده که شاید کمتر کسی حاضر به تحمل کردن آنها بدون هیچ اعتراض و مصاحبه و حاشیه‌ای بود. او اکثر سال‌های فوتبالش را در خارج از ایران گذراند تا این نامهربانی‌ها به او فقط به بازی‌های ملی خلاصه شود. اتفاقی که در بازگشت به ایران برایش عجیب نبود که باز هم تجربه کند. مسعود شجاعی اما فکرش را نمی‌کرد که بازگشتش به ایران علاوه بر شنیدن شعارهای نه چندان مهربانانه با سیلی هم همراه شود. آن هم در فصلی که عملکرد او و همبازیانش، تراکتور را به یکی از مدعیان اصلی قهرمانی تبدیل کرده بود و شاید اگر اتفاقات بازی سپیدرود پیش نمی‌آمد آنها همچنان یک مدعی اصلی باقی می‌ماندند.

البته حتی اگر تراکتورسازی مدعی قهرمانی هم نمی‌شد و نمی‌ماند باز هم کسی حق نداشت تا با بازیکن این تیم برخورد فیزیکی داشته باشد. همانطور که در هیچ تیم دیگری اتفاق مشابهی نمی‌افتد. اما چرا هواداران تراکتورسازی بعد از مقصردانستن فروزان در بازی سپیدرود در این بازی به نام مسعود شجاعی رسیدند و در میان بازیکنان حاضر د رمیدان بیشترین تقصیر باخت را از او می‌دانستند؟ بازیکنی که مقابل سپیدرود با وجود باخت تیمش یکی از بهترین بازیکنان میدان بود و نمره خوبی گرفت.

شجاعی در این بازی پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شد. این را علاوه بر سکوها، آمار بازی هم تایید می‌کند. شجاعی در این بازی ۸۷ بار توپ را تصاحب کرد. در این زمینه دومین بازیکن تراکتورسازی بود و بعد از اکبر ایمانی بیشترین لمس توپ را داشت. مشکل اما از جایی شروع شد که این تعداد بالای لمس توپ به جای این که به عملکرد مثبت او کمک کند باعث شد تا آمار اشتباهاتش بیشتر باشد و به همین دلیل بیش از بقیه بازیکنان به چشم بیاید. مثلاً درصد پاس اشتباه شجاعی ۷۲ درصد بود که بدترین در میان بازیکنان تراکتورسازی نبود اما تعداد بالای پاس‌های او و به دنبالش تعداد بالای پاس‌های اشتباهش بسیار در بازی مشهود بود.

شجاعی از ۸۷ باری که توپ را لمس کرد ۳۰ بار توپ را از دست داد. او ۲۰ پاس اشتباه داشت و ۳ لو دادن توپ و ۷ بار هم اقدام به دریبل کرد که ناموفق بود و باعث از دست رفتن مالکیت توپ شد. بر اساس آمار متریکا، در کل ۹۰ دقیقه بازیکنان تراکتورسازی در این سه آیتم ۱۳۹ بار مالکیت توپ را از دست دادند و شجاعی یک پنجم در این آمار بد سهم داشت که نقش پررنگی است و طبیعی بود که حتی هواداران هم بدون داشتن آمار متوجه آن شده باشند. شجاعی همچنین در این بازی هیچ پاس کلیدی نداشت و فقط یک عملکرد دفاعی انجام داد تا روز ناموفقی را در هر دو فاز بگذراند.

البته هر چقدر هم آمار شجاعی بد باشد باز هم نه از زشتی برخوردی که با او شد کم می‌کند و نه از کیفیت او در این فصل. بازیکنی که با ۳ گل و ۴ پاس گل یکی از موثرترین بازیکنان تیمش بوده است. از مسائل فنی که بگذریم حضور او به عنوان کاپیتان تیم ملی با شخصیتی که در تمام این سال‌ها داشته یک وزنه روحی و اعتباری برای تراکتورسازان بوده است.
وبسایت نود
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین