کد خبر: ۵۸۵۷۰۶
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸

خاک خوزستان را فرا می‌گیرد/مدارس آبادان، خرمشهر و شادگان در نوبت صبح دوشنبه تعطیل شدند/روستائیان خرمشهر آب ذخیره کنند

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان در اخطاریه ای اعلام کرد: گرد و خاک با منشأ خارجی از فردا دوشنبه خوزستان را فرا می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان در این اخطاریه آمده است: بررسی تصاویر ماهواره ای گرد و خاک نشان دهنده حرکت توده گرد و خاک از جنوب کشور عراق و همچنین بخش هایی از شمال کشور عربستان به سمت خوزستان است.

بر اساس این اخطاریه نتیجه آن کاهش دید افقی و افزایش آلاینده گرد و خاک از صبح روز دوشنبه ابتدا در مناطق غربی روبه غربی و سپس مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان خواهد بود.

بر اساس گزارش اداره حفاظت محیط زیست آبادان در پی بروز پدیده ریزگرد در روز ششم فروردین ماه میزان غلظت گرد و غبار در هوای آبادان به 11 برابر حد مجاز رسید.

پدیده گرد و غبار بیش از 15 سال است به دلایل مختلف از جمله خشکسالی، افزایش عرصه های بیابانی و خشک شدن تالاب ها در خوزستان رخ می دهد. 

افزایش غلظت گرد و غبار تعطیلی مکرر مدارس و کاهش ساعت کاری ادارات را به دنبال داشته است. 

شدت غلظت گرد و خاک در مناطقی از استان خوزستان در سال گذشته تا بیش از 60 برابر حد مجاز نیز گزارش شده است. 

روستائیان خرمشهر آب ذخیره کنند

همچنین مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خرمشهر از تعمیر خط انتقال غدیر خبر داد و گفت: به دلیل تعمیرات اساسی خط لوله غدیر احتمال قطعی آب روستاهای زیر پوشش تاسیسات شهید منصوری وجود دارد بنا بر این روستاهای خرمشهر آب ذخیره کنند.

حسین عسکری مجد یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در راستای اعلام عملیات تعمیر شکستگی خط غدیر در پشت تاسیسات آبرسانی شهید منصوری خرمشهر احتمال قطع آب روستاهای ام الخرجین، کفیشه، مملحه علیا، مملحه سفلی، ام السواد و ام نوشه تا 24 ساعت آینده وجود دارد.

وی شروع عملیات تعمیر شکستگی خط غدیر را اوایل روز دوشنبه بیان کرد و گفت: در صورت طولانی شدن قطعی آب روستاهای مذکور برداشت آب از رودخانه کارون به تاسیسات شهید منصوری انجام خواهد شد تا کمبود آب جبران شود.

عسکری مجد میزان ورودی آب غدیر به تاسیسات آبرسانی روستایی خرمشهر را 200 متر مکعب در ساعت عنوان کرد و گفت: روزانه 120 متر مکعب در ساعت آب در شبکه آب روستایی پمپاژ می شود.

هفت هزار مشترک آب روستایی در 45 روستای زیر پوشش تاسیسات آبرسانی شهید منصوری، شهدای غرب کارون و حفار شرقی وجود دارد.

مدارس آبادان، خرمشهر و شادگان در نوبت صبح دوشنبه تعطیل شدند

همچنین مدارس شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان به دلیل ورود توده گرد و خاک به این منظقه در نوبت صبح فردا دوشنبه تعطیل شدند.

مدیر آموزش و پرورش آبادان یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: باتوجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع پدیده گرد و غبار در روز دوشنبه مدارس نوبت صبح شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان از سوی استانداری تعطیل اعلام شدند.

حبیب الله رمضانی گفت:در خصوص تعطلی مدارس در نوبت بعد از ظهر هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین