کد خبر: ۵۸۵۷۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
تا زمان بسته نشدن پرونده خاشقجی

بن سلمان به شاهزاده‌های مظنون اجازه خروج از کشور را نمی‌دهد

منابع آگاه اعلام کردند که ولیعهد عربستان به شاهزاده‌های سعودی که در وفاداری آنها شک دارد اجازه خروج از کشور نمی‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منابع مطلع فاش کردند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تصمیم گرفته تا به شاهزاده‌هایی که در وفاداری آنها شک دارد تا زمان بسته شدن پرونده جمال خاشقجی اجازه خروج از این کشور را ندهد.

طبق این گزارش، ازجمله شاهزاده‌های مذکور، شاهزادگانی هستند که سال ۲۰۱۷ به اتهام فساد در هتل ریتز کارلتون بازداشت شدند که در رأس آنها ولید بن طلال، تاجر میلیاردر سعودی قرار دارد.

القدس العربی به نقل از چند منبع بلندپایه نوشت که محمد بن سلمان به زیاده روی علیه گروهی از شاهزاده‌ها ادامه داده و قصد از سرگیری این طرح و دور کردن برخی از آنها را از یکدیگر دارد.

طبق گفته این منابع، اقدامات بن سلمان همچنین شامل شاهزاده‌های نسل دوم نیز می‌شود و وی ممنوعیت سفر این شاهزاده‌ها به خارج را در هر شرایطی از جمله موارد پزشکی یا درمان تمدید کرده است و تا زمانی که پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی بسته نشود ادامه خواهد داشت، زیرا بن سلمان بیم آن را دارد که غرب از این مسأله و برخی از شاهزاده‌ها برای کنار زدن وی از قدرت در آینده  استفاده کند.

ولید بن طلال فردی است که بیشترین ضرر را از این تصمیم بن سلمان دیده است و علی‌رغم اینکه وی جاه طلبی سیاسی در سر نداشته و ندارد و با محمد بن سلمان نیز تسویه حساب کرده است اما ولیعهد سعودی اجازه سفر به خارج را به وی نمی‌دهد و گفته می‌شود که وی بارها از بن سلمان و ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان درخواست صدور مجوز برای سفر خارج کرده است اما با مخالفت آنها مواجه شده است.

طبق این گزارش، ولید بن طلال امور خارجی و مربوط به تجارت خود را از طریق اسکایپ و یا انتخاب یک شخص به عنوان جانشین انجام می‌دهد. بن سلمان در حال حاضر به زنان و فرزندان این شاهزاده‌ها اجازه سفر به خارج را می‌دهد اما شروط سختی را برای آنها در نظر گرفته است ازجمله اینکه با نهادهای حقوقی و یا روزنامه نگارانی که درباره عربستان می‌نویسند، دیدار نکنند.

القدس العربی در ادامه نوشت: هدف بن سلمان از ممنوعیت سفر شاهزاده‌ها به خارج این است که عربستانی‌ها و جهان فراموش کنند که شاهزاده‌های ویژه‌ای وجود دارند که به تاریخ و گذشته عربستان می‌پیوندند و در آینده نخواهند توانست که هیچ‌گونه نقش سیاسی و یا مالی در عربستان ایفا کنند. در حقیقت، دیگر چیزی از شاهزاده‌ها شنیده نمی‌شود و ولید بن طلال دیگر مانند گذشته توییت نمی‌کند و حضور در رسانه‌ها سهم شخصیت‌های جدال برانگیز مانند ترکی آل شیخ شده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین