کد خبر: ۵۸۵۷۹۶
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
رویترز خبر داد

معافیت‌های تحریمی برای دولت‌ها و نهادهای خارجی طرف تعامل با سپاه از سوی آمریکا

مقامات پیشین و کنونی آمریکا گفته‌اند که واشنگتن قصد دارد معافیت‌های تحریمی برای دولت‌ها و نهادهای خارجی طرف تعامل با سپاه پاسداران ایران در نظر بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سه مقام پیشین و سه مقام کنونی آمریکایی گفته‌اند که واشنگتن در نظر دارد معافیت‌هایی را به دولت‌ها، نهادها و سازمان‌های خارجی که با سپاه پاسداران تعامل دارند، اعطا کند. بنابراین، پس از قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی آنها به‌طور خودکار با تحریم‌های آمریکا مواجه نخواهند شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز،  این معافیت‌ها توسط مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا داده می‌شود و سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در پاسخ به سوال رویترز گفت که مقامات کشورهایی همچون عراق که ممکن است با سپاه پاسداران ایران در تعامل باشند ضرورتاً از دریافت ویزای آمریکا منع نمی‌شوند.

این معافیت‌ها همچنین به مدیران خارجی که در ایران فعالیت تجاری می‌کنند و به‌علاوه گروه‌های بشردوستانه که در مناطقی ازجمله شمال سوریه، عراق و یمن فعال هستند، اجازه می‌دهد که بدون نگرانی از قوانین آمریکا درباره سازمان‌های تروریستی خارجی، به تعاملات خود با سپاه پاسداران ادامه دهند.

به گزارش رویترز، اگر چه دولت آمریکا معافیت‌هایی را در نظر گرفته است اما این حق را برای خود حفظ خواهد کرد که هر فرد در دولتی خارجی، شرکت یا سازمان غیر دولتی را که از سازمان‌های موجود در فهرست تروریستی آمریکا پشتیبانی می‌کنند، تحریم کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی در ۱۵ آوریل نام سپاه پاسداران ایران را علی‌رغم مخالفت برخی مقامات داخلی و خارجی در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. این اقدام مشکلاتی را برای شرکت‌ها، دیپلمات‌های آمریکایی و افسران نظامی در عراق و سوریه که ممکن است افرادی در آنها با سپاه تعامل داشته باشند، ایجاد خواهد کرد.

به گفته این مقامات آمریکایی، این اقدام پیچیدگی‌هایی را برای مقامات آمریکا ایجاد کرده و آنها نمی‌دانند که چگونه با مخاطبان خود که در تعامل با سپاه هستند، مواجه شوند.

برخی مقامات آمریکایی ابراز نگرانی کرده‌اند که این کار می‌تواند نیروهای آمریکا در عراق و سوریه را به خطر بیندازد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین