کد خبر: ۵۸۵۸۱۷
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

نماینده اردبیل: چگونه به کودکی که اجازه رای دادن و افتتاح حساب بانکی ندارد، اجازه ازدواج می‌دهیم

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نظارت درست بر روی ازدواج کودکان بیان کرد: به کودکی که اجازه اخذ گواهینامه رانندگی، افتتاح حساب بانکی، معامله و رای دادن داده نمی‌شود چگونه اجازه ازدواج می‌دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد فیضی زنگیر در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با انتقاد از پدیده کودک همسری و ازدواج کودکان، گفت: در کنار وضعیت وخیم اقتصادی با انواع معضلات اجتماعی روبرو هستیم؛ در کشور به کودکان اجازه ازدواج داده می شود و ۱۷ درصد ازدواج کشور را دختران زیر ۱۸ سال به خود اختصاص می دهند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه ۴۳ هزار ازدواج ثبت شده ۱۰ الی ۱۵ ساله داریم، افزود: اگر این ازدواج ها در طول زمان کاهش پیدا نکند با افت شاخص های توسعه انسانی مواجه می شویم و این نشانه فقر در آموزش همگانی و تنزل در رفاه عمومی خواهد بود.

وی ادامه داد: طرح افزایش سن ازدواج در کمیسیون قضایی رد شد این در حالی است که جامعه نسبت به این موضوع حساس بوده و رسیدگی به آن مطالبه جامعه است و خواستار پاسخگویی است در این رابطه ما نمایندگان مجلس علاوه بر وظیفه پاسداری از حقوق انسانی کودکان مسئولان سنخیت قوانین با روح زمانه نیز هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: به کودکی که اجازه اخذ گواهینامه رانندگی، افتتاح حساب بانکی، معامله و رای دادن داده نمی شودچگونه اجازه ازدواج می دهیم! می طلبد کمیسیون قضایی با عنایت به آسیب ها و هزینه های گزاف پدیده کودک همسری بر آینده کودکان این سرزمین به بازگشت مجدد طرح به صحن مجلس توجه ویژه داشته باشند.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین