کد خبر: ۵۸۵۹۵۸
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

وزش باد شدید در تهران و ۵ استان دیگر

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه امروز (۳ اردیبهشت) بارش باران در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی شدید است از وزش باد شدید در استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی و اصفهان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه اظهارکرد: تحلیل داده‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز (۳ اردیبهشت) بارش باران و گاهی وزش باد شدید در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، زاگرس مرکزی، شمال و ارتفاعات البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رخ خواهد داد که در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز (۳ اردیبهشت) بارش باران و در پاره‌ای مناطق رعد و برق و وزش باد شدید در بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب شرق کشور رخ می‌دهد که در ارتفاعات و مناطق کوهستانی شمال شرق بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شدت بارش امروز (۳ اردیبهشت) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی است، گفت: امروز در نیمه شرقی کشور و استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی و اصفهان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و برای شرق و جنوب شرق کشور خیزش گرد و خاک نیز رخ خواهد داد.

وظیفه با بیان اینکه فردا (۴ اردیبهشت)، بارش به شمال شرق، شرق دریای خزر و قسمت‌هایی از زاگرس مرکزی محدود خواهد شد،اظهار کرد: از پس فردا (۵ اردیبهشت) بارش پراکنده باران برای قسمت‌هایی از شمال غرب و شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز در استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز(۳ اردیبهشت) دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود،گفت: طی امروز تا پنجشنبه (۳ تا ۵ اردیبهشت) خلیج فارس و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه همچنین تاکید کرد که روند کاهش دما تا صبح روز چهارشنبه (۴ اردیبهشت) در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور بین ۴ تا ۷ درجه و صبح چهارشنبه تا صبح جمعه کاهش دما در شمال شرق و شرق کشور بین ۴ تا ۷ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (۴ اردیبهشت)، هوای تهران صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۱۶ و ۵ درجه سانتیگراد می‌رسد. پس‌فردا (۵ اردیبهشت)، آسمان پایتخت صاف تا قسمتی ابری با بیشترین و کمترین دمای ۱۹ و ۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین