کد خبر: ۵۸۶۰۳۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳

افت قابل توجه محبوبیت حزب مرکل

نتیجه نظرسنجی یک شبکه تلویزیونی آلمانی نشان می‌دهد که محبوبیت حزب صدراعظم آلمان کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
نظر سنجی‌ها حاکی از این است که  محبوبیت حزب «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان موسوم به دموکرات مسیحی (CDU) به شدت کاهش یافته است.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پس از اینکه «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا از مرکل تقدیر کرد و گفت که در سال ۲۰۲۱ یعنی زمانی که دوره صدراعظمی وی تمام می‌شود، مرکل کاملا واجد شرایط فعالیت در سمت یکی از سیاستمداران عالیرتبه اروپاست، نظرسنجی‌ شبکه تلویزیونی n-tv حاکی از این است که محبوبیت حزب مرکل به کمتر از ۳۰ درصد کاهش یافته است.
به این ترتیب محبوبیت این حزب در چهارمین هفته متوالی کمتر از ۳۰ درصد است.به طوری که بیشتر از ۲۸ درصد از پرسش‌شوندگان اعلام کرده‌اند که به حزب دموکرات‌مسیحی رای نخواهند داد.

حزب سبز ۱۹ درصد محبوبیت داشته است نکته دیگر این نظرسنجی حاکی از این است که حزب سوسیال دموکرات که از احزاب حاضر در دولت ائتلافی آلمان است و حزب آلترناتیو برای آلمان(AfD) از احزاب راست‌گرای افراطی هر دو مقبولیت ۱۳ درصدی دارند.۲۳ درصد از پاسخ‌دهندگان هم اعلام کرده‌اند که تصمیمی در زمینه اینکه به چه حزبی رای بدهند نگرفته اند.

محبوبیت حزب متبوع مرکل از زمانی که «آنگرت کرامپ- کارنباوئر» ریاست این حزب را به عهده گرفت، افت قابل توجهی داشته است. میزان محبوبیت این حزب در آن زمان ۳۶ درصد بود.

فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین