کد خبر: ۵۸۶۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵

کاهش ۱۱.۵ درصدی سزارین در اردبیل/توسعه شاخص‌های بهداشتی و درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به توسعه شاخص‌های بهداشتی و درمانی به ویژه در قالب طرح تحول سلامت از کاهش ۱۱.۵ درصدی سزارین در این استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 قدرت اخوان اکبری عصر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان اردبیل اضافه کرد: توسعه شاخصه‌ها و خدمات درمانی و بهداشتی در طرح تحول سلامت چشمگیر بوده چنانچه از ابتدای این طرح تا پایان سال ۹۷ بیش از ۵۰ هزار زایمان به صورت طبیعی و رایگان در مراکز درمانی و بیمارستانی انجام شده که باعث کاهش ۱۱.۵ درصدی سزارین در این استان شده است.


وی با اشاره به افزایش ۳۳ درصدی بار مراجعه و ۲۳ درصدی بستری در مراکز درمانی استان ادامه داد: احداث کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی، توسعه فضاهای بهداشتی درمانی و آموزشی، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، توسعه اعتبارات در تمام زمینه‌ها و… از جمله اقدامات انجام گرفته طی سال‌های اخیر بوده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت اعتبارات مناسبی برای توسعه شاخص‌های بهداشتی و درمانی استان هزینه شده است، یادآور شد: از آغاز این طرح تا بهمن ماه سال ۹۷ بالغ بر ۲۵۷ میلیارد تومان اعتبار برای استان تخصیص و در قالب بسته‌های درمانی و بهداشتی هزینه شده است.

وی با اشاره به آغاز هفته سلامت از اول اردیبهشت ماه جاری به برنامه‌های این هفته در استان اشاره کرد و بیان داشت: محوریت برنامه‌های اجرایی هفته سلامت در بحث آموزش خواهد بود چراکه اعتقاد داریم رکن اساسی پیشرفت سلامت در جامعه پرداختن و توسعه مباحث آموزشی است.

اخوان اکبری با تاکید براینکه اگر این مهم ارتقا یابد به فرهنگ تبدیل شده و در جامعه نهادینه خواهد شد، افزود: در این زمینه برنامه‌هایی را در قالب ایستگاه سلامت، همایش سرطان، همایش پیاده روی و.... اجرا و یا در طول هفته به مرحله اجرا خواهیم گذاشت.


مهر 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین