کد خبر: ۵۸۶۱۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

بحران تب برفکی سراسر چین را دربر گرفت

شدت بحران تب برفکی در سراسر چین به حدی است که صدها هزار راس دام تلف شده و شاخص بازارهای سهام و اوراق بهادار سقوط کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت کشاورزی چین روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای نوشت از ماه اوت سال قبل به این طرف بیش از یک میلیون راس خوک معدوم و 129 کانون شیوع بیماری در کشور شناسایی شده است.

برخی از گزارش ها نیز حاکی است که بحران به مراتب از آمارهای اعلام شده شدیدتر است و ممکن است اپیدمی بیماری باعث شود تا چین به اجبار 200 میلیون راس خوک را معدوم کند.

وزارت کشاورزی چین در این بیانیه هشدار داده است که تب برفکی آفریقایی کشور را تحت تاثیر منفی فراوان قرار داده و باعث سقوط بهای سهام شده است و همزمان بهای گوشت خوک در این کشور بسرعت در حال افزایش است.

این وزارتخانه تصریح کرده است تعداد خوک های مادر در یک سال گذشته تا 21 درصد کاهش یافته است و همین باعث خواهد شد تا عرضه گوشت این حیوان بتدریج مختل شود.

سال گذشته پس از شروع شیوع بیماری تب برفکی در چین بهای گوشت خوک 2 درصد بالا رفت اما در ماه آوریل سال 2019 این میزان تورم بیش از 36 درصد بوده است.

در سال گذشته میلادی اعلام شد که چین نزدیک به 428 میلیون راس خوک دارد اما ارقام اداره ملی آمار چین نشان می دهد که این تعداد حالا به 375 میلیون راس کاهش یافته است.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین