کد خبر: ۵۸۶۴۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
ترامپ از زمان خروج از توافق هسته‎ای، موضعی تهاجمی علیه ایران اتخاذ کرده است

گمانه‌زنی‌ها درباره آینده سیاسی ترامپ؛ از احتمال استیضاح تا مسیر دشوار پیروزی در انتخابات 2020

نیویورک پست مدعی شد: امید ایران به روی کار آمدن رییس جمهوری دموکرات است / ایرانی‌ها از دور نظاره‌گر سیاست دو حزبی امریکا هستند و می‌خواهند از نتیجه انتخابات بعدی امریکا به نفع خود استفاده کنند/ نیوزویک: استیضاح ترامپ؟ دموکرات‌ها در این باره چه نظری دارند؟/ واشنگتن پست: به این دلایل ممکن است ترامپ بار دیگر در انتخابات پیروز شود
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- روزنامه امریکایی "نیویورک پست" نزدیک به جناح راست آمریکا و جمهوری‌خواهان در یادداشتی مدعی شده که ایران گمانه‌زنی‌ها درباره آینده سیاسی ترامپ؛ از احتمال استیضاح تا مسیر دشوار پیروزی در انتخابات 2020منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پیش روی امریکا است و روی این موضوع حساب گسترده‌ای باز کرده است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این روزنامه می‌نویسد: "اگر به عرصه سیاست امریکا از تهران نگاه کنید شبیه تماشاگری هستید که نگاه‌تان رو به طرف مقابل یعنی دموکرات‌هاست. آنان بازیکن مورد علاقه شما هستند و شما بازیکنان آن را تشویق می‌کنید و امیدوار هستید که در مسابقه بعدی برنده شود. این موضوع برای امریکا خطرناک است چرا که سیاست دو حزبی در امریکا به قابلیت و توانایی واشنگتن برای اتخاذ یک سیاست خارجی منسجم و پایدار آسیب می‌رساند. 

سال گذشته، ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد؛ توافقی که از دید او هدیه دولت اوباما به ایران بود. از آن زمان به بعد ترامپ موضعی تهاجمی و سرسختانه را علیه ایران اتخاذ کرده است. اخیرا کاخ سفید معافیت خرید نفت از ایران برای سایر کشورها را تمدید نکرد. پمپئو وزیر خارجه امریکا گفته است که صادرات نفت ایران را به صفر می‌رساند. او گفته که به مقامات ایران بستگی دارد اگر آنان خواسته‌های امریکا را بپذیرند این روند می‌تواند متوقف شود.. با این حال، فشار بر صادرات نفت بدون مخاطره نیست. دولت ترامپ بر روی عربستان و امارات متحده عربی حساب باز کرده و بر این باور است که آنان فقدان نفت ایران در بازار را با افزایش تولید جبران خواهند کرد. با این حال، باید توجه داشت که حتی با وجود تولید نفت بیشتر امریکا، امارات و عربستان، ونزوئلا و لیبی دو کشور بزرگ تولیدکننده نفت دچار بحران هستند و غیبت ایران در این شرایط می‌تواند بر بازارهای انرژی تاثیرگذار باشد. 

هیچ رییس جمهوری از جمله ترامپ نمی‌خواهد کاری کند که قیمت بنزین افزایش یابد آن هم یک سال مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا. امریکا می‌خواهد ایران را بر سر دو راهی قرار دهد که یا با فشار اقتصادی حاضر به مذاکرات دوباره تن دهد. تنها مشکل برای ترامپ که نمی‌خواهد حتی تحقق آن را بپذیرد آن است که حضور رییس جمهوری دموکرات در کاخ سفید باعث بازگشت امریکا به برجام و مذاکرات هسته‌ای خواهد شد. نامزدهای اصلی حزب دموکرات از برنی سندرز تا سناتور وارن و کاملا هریس همگی اعلام کرده‌اند که در صورت پیروزی در انتخابات  پای میز مذاکره با ایران و برجام باز خواهند گشت. احتمالا جو بایدن نیز موضع مشابهی را اتخاذ خواهد کرد. در نتیجه، مقامات تهران با خود می‌گویند: چرا اکنون نشانه تسلیم و ضعف را از خود نشان دهیم؟ در واقع، سختی اصلی بار تحریم‌ها نیز بر دوش مردم ایران خواهد بود."

نشریه "نیوزویک" نیز در گزارشی با اشاره به احتمال استیضاح ترامپ می‌نویسد، دیدگاه نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات 2020 میلادی چیست؟ 

این نشریه می نویسد: "هفته گذشته گزارش بازرس مولر درباره ترامپ و اتهامات مطرح شده علیه او منتشر شد. اکنون حزب دموکرات به دو دسته بر سر موضوع استیضاح ترامپ تقسیم شده است. عده‌ای از دموکرات‌ها موافق استیضاح او هستند و عده‌ای دیگر معتقدند که باید تا انتخابات سال 2020 میلادی صبر کرد. در نتیجه، بر سر پیگیری اتهامات علیه ترامپ در کنگره اتفاق نظری میان دموکرات‌ها وجود ندارد. در این میان، الیزابت وارن از نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفته است که ترامپ به دلیل جلوگیری از انجام روند درست تحقیقات مولر درباره تبانی کارزار انتخاباتی‌اش با روسیه و جلوگیری از تحقیق درست درباره تلاش روسیه برای مداخله گسترده و سیستماتیک در انتخابات 2016 میلادی باید از سوی مجلسین امریکا مورد بازخواست قرار گیرد و روند استیضاح‌اش آغاز شود. در این باره در جریان مناظره اخیر در شبکه خبری "سی ان ان" میان نامزدهای دموکرات برای انتخابات 2020 میلادی این موضوع مطرح شد؛ از جمله بین برنی سندرز، کاملا هریس و امی کلوبچار. کاملا هریس همانند وارن موافق آغاز روند استیضاح ترامپ از سوی کنگره بود. هریس در این باره گفت که کنگره باید به سوی آغاز روند استیضاح ترامپ پیش رود چرا که شواهد زیادی وجود دارند که شخص ترامپ مانع از اجرای عدالت شده است. او می‌گوید همین که مولر تصمیم نهایی را اتخاذ نکرد و موضوع را به کنگره ارجاع داد خود نشان می‌دهد که در مسیر تحقیقات با موانعی مواجه شده است. سندرز و کلوبچار نیز مایل به فراخواندن رییس جمهوری به استعفا بودند. آنان گفتند که ترجیح می‌دهند دموکرات‌های مجلس نمایندگان پیش از اقدام برای استیضاح ترامپ نتیحه‌گیری دقیقی از تحقیقات داشته باشند تا در غیر این صورت به طور غیرمنتظره باعث تقویت موضع ترامپ نشوند. سندرز گفت: "اگر تا یک سال و نیم باقی مانده به انتخابات کنگره دائما درباره ترامپ و مولر صحبت کند و به مسائلی چون بیمه، بهداشت و خدمات درمانی، افزایش حداقل دستمزدها، مقابله با تغییرات اقلیمی، مقابله با جنسیت‌گرایی و نژادپرستی نپردازد؛ مسائلی که همگی مدنظر شهروندان معمولی امریکایی هستند. من نگران هستم که در آن صورت نتیجه به نفع ترامپ در انتحابات تمام شود". او گفت باید تحقیقی کامل انجام شود و فکر می‌کند دموکرات‌های مجلس نمایندگان این کار را انجام خواهند داد". 

کلوبچار نیز در این‌باره گفت که به نظرش شواهد ناراحت‌کننده‌ای وجود دارند که نشان می‌دهند ترامپ مانع از اجرای عدالت و روند صحیح رسیدگی مولر به پرونده شده است. 

"نیوزویک" در ادامه می‌نویسد: "با این حال، "نانسی پلوسی" رییس مجلس نمایندگان تلاش‌ها را متوقف کرده و از دموکرات‌ها خواسته تا از مجبور کردن ترامپ به کناره گیری از قدرت خودداری ورزند. او البته گفته که همه دموکرات‌ها باور دارند که تا یافتن حقیقت باید کار را ادامه دهند. او گفته است که حقایق مربوط به پاسخگویی رییس جمهوری را می‌توان در جلساتی دنبال کرد که با هدف استیضاح رییس‌جمهوری نباشند". 

روزنامه "واشنگتن پست" اما به ذکر دلایلی پرداخته که از دید آن روزنامه ترامپ ممکن است بتواند در انتخابات ریاست‌جمهوری بار دیگر پیروز شود. 

این روزنامه می‌نویسد: "ترامپ هنوز هواداران‌اش را در پایگاه رای‌دهندگان به خود حفظ کرده است. از سوی دیگر او فاقد یک رقیب واحد در جبهه مقابل در برابر خود است. رای دهندگان حزب جمهوری‌خواه تقریبا با بیش از 80 درصد آرا در نظرسنجی‌ها روی او اتفاق نظر دارند و متحدان او نیز بخش‌های مهمی از حزب را تحت کنترل خود دارند. از سوی دیگر، ترامپ اکنون از نظر مالی در وضعیت بهتری نسبت به سال 2016 میلادی، زمانی که در برابر کلینتون بود قرار دارد. ترامپ در حال حاضر 40 میلیون دلار در بانک برای پیروزی دوباره‌اش و خرج کردن در کارزارهای تبلیغاتی انتخاباتی در اختیار دارد و می‌تواند میلیون‌ها دلار پول بیشتر نیز از سوی هواداران حزب‌اش کسب کند. پول به خودی خود مسئله نیست چرا که ترامپ خود ثروتمند است اما هر کارزار تبلیغاتی‌ای برای انتخابات ترجیح می‌دهد که پول بیشتری داشته باشد. 

همچنین، اینترنت یک کارت در دست ترامپ است. او احتمالا از راهبرد تبلیغات دیجیتال برای هدف قرار دادن گروه‌های خاص معینی مانند زنان جوان و امریکایی‌های آفریقایی‌تبار استفاده می‌کند تا آنان را متقاعد کند. بدون شک هکرها و فعالان اینترنتی مرتبط با ترامپ در داخل امریکا و بازیگران خارجی به خصوص روسیه نیز تلاش می‌کنند تا از طریق اینترنت و فضای مجازی در انتخابات امریکا تاثیرگذار باشند. در نتیجه، دولت ترامپ نیازی به تلاش زیاد در این باره نخواهد داشت. در نهایت آن که مهم ترین تکیه گاه ترامپ وضعیت قوی اقتصادی کنونی امریکا و موضوع اشتغال است. این دو موضوع می‌توانند به نفع او در انتخابات تمام شوند".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
2
3
بابااینهمه سرمردم راباامریکاسرگرم نکنیدکمی هم به فکرمشکلات جامعه خودمان باشیددیگه بسه.خوردوخوراکمان شده امریکا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
0
3
مردم را با این پیشبینی هاتون بذ بخت کردید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین