کد خبر: ۵۸۶۴۸۷
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

ماجرای پرسپولیس، اسپانسر و مشکلات مالی

پرسپولیس این روزها و در‌ آستانه بازی حساس با سپاهان مشکلات زیادی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 بازیکنان پرسپولیس روزهای عجیبی را سپری می‌کنند. نتایج این تیم در لیگ قهرمانان آسیا و احتمال حذف از این تورنمنت مهم و البته مشکلات مالی باشگاه و عدم پرداخت بخش اعظمی از قراردادهای این فصل، همه و همه باعث شده تا بازیکنان با اتفاق‌های تلخ و عجیبی مواجه شوند. فریاد اعتراض بازیکنان و همچنین کادر فنی پرسپولیس بارها شنیده شده اما هیات مدیره باشگاه و مدیرعامل پاسخی برای آنها نداشته‌اند. از بازیکنان پرسپولیس و برانکو مهلت خواسته‌اند تا تلاش کنند و بدهی‌شان را بپردازند اما امیدی میان سرخ‌ها نیست که پولی به جیب بزنند و امیدوارانه فصل را به پایان برسانند. بحث قرارداد جدید با اسپانسر به میان آمده و اینکه پول تازه‌ای به پرسپولیس تزریق و طلب اعضای تیم پرداخت شود. اتفاقی که مدیریت آن را به اواسط اردیبهشت‌ماه موکول کرده.

ماجرای پرسپولیس و اسپانسر اما پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. اسپانسر فصل قبل 65 میلیارد در اختیار پرسپولیس قرار داد و این فصل هم قرار است 75 میلیارد از هزینه‌ها را تقبل کند. البته که بخش مهمی از این 75 میلیارد شاید تا روزهای آینده و زودتر از موعد مقرر به حساب باشگاه واریز و بخشی از بدهی بازیکنان و برانکو پرداخت شود. نوع پرداخت اما نه برای بازیکنان مهم است و نه کادر فنی. آنها تنها به دنبال طلب خود از پرسپولیس هستند و برای‌شان تفاوتی ندارد که منبع این پول کجاست.

بازیکنان پرسپولیس البته از اسپانسر باشگاه دل خوشی ندارند. آنها مشکلات بسیاری با هم دارند و برخی از این اختلاف‌ها هم باعث شده تا اسپانسر مبلغی از قرارداد تعیین‌شده را به‌عنوان جریمه پرداخت نکند. گروهی از بازیکنان پرسپولیس که در یک سال اخیر مصاحبه‌هایی خارج از برنامه اسپانسر و بدون هماهنگی انجام داده‌اند، با جریمه‌های سنگینی مواجه شده‌اند. برخی از آنها میزان این جریمه‌ها را می‌دانند و برخی هم نه. جرائم بازیکنان پرسپولیس البته با واکنش تند آنها روبه‌رو شده. یکی از ستاره‌های این تیم می‌گوید: «به من گفته‌اند چون با دوربین صدا و سیما مصاحبه کردی باید جریمه شوی. قرار است این جریمه از قرارداد ما کسر شود. نمی‌دانم چرا اما مگر چنین اتفاقی درست است؟»

یکی دیگر از بازیکنان پرسپولیس که حدود 200 میلیون جریمه شده، صحبت‌های جالبی در این زمینه انجام می‌دهد: «من با کت و شلوار به یک برنامه تلویزیونی رفته‌ام. مگر می‌توانم به کت و شلوار تبلیغ اسپانسر را بچسبانم؟ از طرفی نمی‌توانم که با گرمکن باشگاه به یک برنامه پربیننده بروم. آن‌وقت مرا 200 میلیون جریمه کرده‌اند. جریمه‌ای که واقعا غیرمنصفانه است.»

اسپانسر باشگاه هزینه می‌کند تا تبلیغات کند و از این راه سودی به جیب بزند. این یک کار حرفه‌ای است اما با رعایت اصول. وقتی ستاره پرسپولیس به یک برنامه تلویزیونی دعوت می‌شود، آیا می‌تواند با گرمکن ورزشی آنجا برود؟ از طرفی اسپانسر هم حق دارد، چون 65 میلیارد پول می‌دهد تا همه جا تبلیغ شود. این وسط مشکل برنامه تلویزیونی است که بدون پرداخت حتی یک ریال به اسپانسر، بازیکن محبوب پرسپولیس را دعوت می‌کند تا پربیننده‌تر شود. اتفاقی مهم که از نگاه‌ها دور مانده است. تبلیغ مجانی برای صدا و سیما، بدون پرداخت حتی یک ریال پول.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین