کد خبر: ۵۸۷۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

طرحی که بعد از افتتاح بسته شد!

روز گذشته بود که طرح فرزان بیرجند بعد از 15 سال توقف توسط شهرداری بیرجند، شورای شهر و استاندار به بهره‌برداری رسید، اما چند ساعت بعد از افتتاح این طرح بسته شد.
آفتاب‌‌نیوز :
این طرح می‌تواند ترافیک شهر را تا حدودی برطرف کند؛ این پروژه بازسازی شده بیش از 10 هکتار وسعت دارد و به دلیل مشکلات اسنادی و مالکیتی با کُندی مواجه شده بود.

سال گذشته این پروژه با اعتبار 12 میلیارد و 500 میلیون تومان و با تملک هفت واحد مسکونی و 9 ملک تجاری سرعت بیشتری گرفت و تلاش شد تا این طرح در پایان سال 97 افتتاح شود ولی به دلیل موضوعات ملک و تملک و عمل نکردن راه و شهرسازی به تعهدات خود، افتتاح این طرح با تاخیر مواجه شد.

بسته شدن مسیر فرزان توسط پلیس

با رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام شده از سوی شهرداری این پروژه همزمان با روز شوراها به بهره‌برداری رسید، این در حالی است چند ساعت بعد از افتتاح پلیس راهنمایی و رانندگی با استفاده از نیوجرسی، مسیرهای ورودی و خروجی این مسیر ارتباطی از سمت سه راه اسدی و بولوار موسی بن جعفر(ع) را بست. 

مردم از حجم ترافیک سنگین به سمت سه راه اسدی و خیابان منتظری حرف می‌زنند و پلیس راهور استان نیز از انجام هیچ گونه هماهنگی از سمت شهرداری با پلیس برای افتتاح طرح فرزان خبر داد و طبق گفته پلیس، خیابان فرزان از ایمنی لازم برخوردار نیست.

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی روز گذشته در مراسم بهره‌برداری از این پروژه گفت: امروز معبر فرزان بعد از مدت‌ها که به دلایل مختلف مسکوت باقی مانده در مکانی از شهر که از امکانات کمتری برخوردار است، به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین محمدعلی جاوید، شهردار بیرجند نیز در این مراسم گفت: طرح بازگشایی معبر فرزان سال 83 کلنگ زنی و با کمتر از 10 درصد پیشرفت تحویل شهرداری شد و از سال گذشته با اعتبار 12 میلیارد و 500 میلیون تومان و با تملک 9 ملک تجاری و هفت واحد مسکونی و انجام دیگر اقدامات مورد نیاز آماده بهره برداری شد.

لزوم برطرف شدن نواقص خیابان فرزان/ مهلت چهار روزه به شهرداری

سرهنگ علیرضا عباسی، رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با ایسنا از نواقص این خیابان خبر داد و گفت: عدم روشنایی، مشکلات دسترسی به خیابان کاظمیه و خیابان موسی بن جعفر(ع)، عدم ایمنی برای تردد عابر پیاده و ایجاد ترافیک سنگین در سه راه اسدی از جمله نواقص این طرح است.

عباسی تصریح کرد: از مدت‌ها قبل تمام این مشکلات طی مکاتبات متعددی به شهرداری گفته شده اما متاسفانه این مشکلات برطرف نشده است.

وی افزود: خیابان فرزان هیچ گونه ایمنی ندارد و به صورت موقت و آزمایشی تا چهار روز این مسیر باز خواهد بود و اگر طی این مدت سازمان‌های مربوطه نواقص موجود را برطرف نکنند، باری دیگر مسیر فرزان توسط پلیس بسته می‌شود.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی تصریح کرد: این نواقص جان مردم را به خطر می‌اندازد لذا حفظ ایمنی و جان مردم برای پلیس از اهمیت بیشتری دارد.

حفظ جان مردم در اولویت قرار دارد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی بیان کرد: پلیس با باز بودن این معبر هیچ گونه مخالفتی ندارد اما برای حفظ جان مردم تا اصلاح نواقص مخالف بهره‌برداری از معبر است.

عباسی خاطرنشان کرد: همچنین زمان گودبرداری برای بازگشایی این معبر در خانه‌های اطراف مسیر فرزان ارتفاع دو تا سه متری ایجاد شده که هیچ گونه ایمنی لازم ندارد و جان مردم به ویژه کودکان را به خطر می‌اندازد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین