کد خبر: ۵۸۷۳۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

برایان هوک ادعاهای آمریکا علیه ایران را در شورای امنیت تکرار خواهد کرد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران عازم شورای امنیت شده است تا تازه‌ترین سیاست‌های آمریکا در قبال ایران را به اطلاع اعضای دائمی شورای امنیت برساند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از رادیو لیبرتی اروپا، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به سازمان ملل خواهد رفت تا در حالی که آمریکا به دنبال افزایش فشار بر ایران است، اعضای دائمی شورای امنیت را از تازه‌ترین سیاست‌های آمریکا در رابطه با ایران باخبر کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که برایان هوک روزهای ۳۰ آوریل و ۲ مه برای شرکت در این نشست‌ها در نیویورک خواهد بود. این بیانیه اعلام کرد کهوی بر اهمیت مسئول دانستن ایران برای آن‌چه بی‌اعتنایی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل با توسعه و آزمایش موشک‌های بالستیک عنوان شده، تاکید خواهد کرد.

این بیانیه همچنین اعلام کرد که برایان هوک لزوم پایبندی کامل به تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران از جمله اجرای ممنوعیت‌های قانونی الزام‌آور مربوط به سفرها و تحریم تسلیحاتی را تکرار خواهد کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی اخیر خود با فاکس‌نیوز موضع ایران درباره این اظهارات علیه عدم پایبندی ایران به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و سازگار نبودن برنامه موشکی ایران با این قطعنامه‌ها را این گونه تشریح کرد: قطعنامه ۲۲۳۱ بر سر برنامه موشکی ایران بسیار صریح است. ایران باید از ساخت موشک‌هایی که توانایی حمل کلاهک‌های هسته‌ای را دارند، جلوگیری کند. موشکی که ما طراحی کرده‌ایم هدفش قرار دادن ماهواره در فضا بوده است. این موشک برای حمل سلاح‌های هسته‌ای طراحی نشده است.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین