کد خبر: ۵۸۷۵۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۰

اینستاگرام تعداد لایک‌ها را از دید کاربران مخفی می‌کند

قرار است برنامه اینستاگرام در کانادا تغییراتی را به طور آزمایشی اجرا کند که در آن مجموع لایک‌های یک عکس یا ویدئو از دید کاربران پنهان می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش پایگاه خبری سی‌ان‌ان، این تغییرات موجب حذف لایک‌های اینستاگرام از صفحه اصلی، پست‌ها و پروفایل کاربران خواهد شد. با وجود اینکه دنبال کنندگان یک حساب نمی‌توانند مجموع لایک‌های عکس‌ها و ویدئوها را ببینند، مالک حساب همچنان قادر به مشاهده مجموع لایک‌ها خواهد بود. 

به گفته سخنگوی اینستاگرام این تغییرات با هدف تمرکز دنبال‌کنندگان بر محتوا به جای تعداد لایک‌های هر عکس یا ویدئو انجام خواهد شد. این تغییرات در کنفرانس توسعه‌دهندگان فیسبوک، F8 در سن خوزه اعلام شد. 

معمولا تعداد لایک‌ها به عنوان معیاری برای میزان محبوبیت محتوا در نظر گرفته می‌شوند. برخی از کاربران اینستاگرام برای دنبال کردن لایک‌ها و به اشتراک‌گذاری عکس‌های متناسب با فضای این شبکه اجتماعی، فشار زیادی را احساس می‌کنند. حتی عدم دریافت لایک به میزان کافی موجب از بین رفتن اعتماد به نفس برخی از کاربران می‌شود. بر اساس برخی از مطالعات پیشین، اینستاگرام مضرترین شبکه اجتماعی برای سلامت روان کاربران جوان است. 

قدرت لایک‌ها در این است که یک واکنش آنی محسوب می‌شوند و اثر آن‌ها مانند نتیجه ای است که یک قمارباز از شرط‌بندی می‌گیرد. با وجود این که عدم نمایش عمومی مجموع لایک‌های عکس‌ها و ویدئوها می‌تواند منجر به ارسال محتوای معتبرتر و کاهش فشار موجود روی اینستاگرام شود، بسیاری از متخصصان معتقدند این اقدام مشکل را به طور کامل حل نمی‌کند. چراکه کاربران همچنان می‌توانند تعداد لایک‌های دریافتی خود را ببینند و همچنان برای دریافت لایک‌های بیشتر رقابت کنند. 

علاوه بر این اگر تغییرات جدید اینستاگرام فراگیر شود ممکن است برای کسب و کارهای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مشکل‌ساز شود، زیرا درآمد این نوع کسب و کارها با میزان تعامل کاربران، از جمله تعداد لایک‌های دریافتی از آن‌ها ارتباط مستقیم دارد. 

منبع: ایرنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین