کد خبر: ۵۸۷۸۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
رئیس‌جمهور در مراسم نکوداشت روز معلم:

امروز دعواها و فحاشی‌های داخلی نباید خریدار داشته باشد/جنگ امروز آمریکا، «جنگ با امید مردم» است/مخالفان برجام بودند شب‌ها خواب‌شان نمی‌برد

رئیس‌جمهور تاکید کرد: کلاس درس می‌تواند برای معلم شب قدر باشد. اگر معلمی با رفتارش و با اخلاقش و تعلیمش فقط یک نفر را هدایت کند و اگر کلاس درسی باشد که معلم روح دانش‌آموز را به سمت خدا متحول کند این کلاس ارزش شب قدر دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم نکوداشت «یکصد سال تربیت معلم در ایران» گفت: بسیار خوشحالم که هفته معلم در آستانه ماه رحمت و مغفرت و برکت الهی قرار گرفته و در اینجا می‌خواهم نکته‌ای به عرض برسانم که علاوه بر فضیلت ذاتی نزول قرآن در ماه رمضان فضیلت‌هایی به آن افزوده شده است.

به گزارش آفتاب نیوز، وی افزود: قرآن کتاب هدایت انسان‌ها در مسیر سعادت بشریت است. همه ویژگی‌های بزرگی که در ماه رمضان است به یک نسبتی در مدرسه و کلاس و تعلیم و تربیت معلم وجود دارد. اگر فضای ماه رمضان فضای دلدادگی به حق و توجه به آسمان‌ها و یاد مستندان است و یاد برادری و افطار و کنار هم قرار گرفتن است و ماه فهم و درک قرآن برای مسیر هداست است، همه این ها در حدی در مدرسه هم می‌تواند باشد و قاعدتا هست.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: کلاس درس کلاس علم و تربیت است، تمام معلمان هم معلم‌اند و هم مربی. همه مربیان جامعه ما هستند برخی معلمان و دبیران در مدرسه محبوب هستند، محبوبیت معلمان عین هم نیست و متفاوت است. برخی خیلی محبوبیت دارند. اخلاق و لبخند و نحوه برخورد و تعامل معلم با دانش‌آموز می‌تواند تربیت‌کننده باشد.

وی یادآور شد: ما در مدرسه معلم ریاضی داشتیم، محبوب‌ترین معلم بود. یک معلم هم داشتیم تاریخ و جغرافیا درس می‌داد و محبوبیتش متوسط بود. بچه‌ها قبل از تشکیل کلاس بازی می‌کردند بحثم درباره کلاس سوم دبستان است،  یک بار معلم تاریخ چند لحظه زودتر در کلاس را باز در حین بازی بچه‌ها رسید با عصبانیت گفت چه کسی کاغذ روی زمین ریخته است؟ چوب را برداشت تمام کلاس را زد. همه کتک خوردند و نگفتند کاغذها برای چه کسی بوده است.

روحانی ادامه داد: این یک شیوه است که معلم تشخیص داده باید کلاس منظم باشد. سال بعد یک روز دیگر در کلاس همین داستان بود. معلم ریاضی رسید در را باز کرد کاغذها را دید، خم شد آنها را جمع کرد، روی میز گذاشت و گفت بچه‌ها کمی مراعات کنید. این کار تاثیرگذارتر بود کلام توام با مهربانی و مغفرت تاثیرش بیشتر است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه کلاس باید کلاس رحمت و مغفرت باشد، گفت:  کلاس درس می‌تواند برای معلم شب قدر باشد. اگر معلمی با رفتارش و با اخلاقش و تعلیمش فقط یک نفر را هدایت کند و اگر کلاس درسی باشد که معلم روح دانش‌آموز را به سمت خدا متحول کند این کلاس ارزش شب قدر دارد.

وی عنوان کرد: درست است که شب قدر برای ما نامشخص است و ملائک نازل می‌شوند و آن همه ثواب دارد و به اندازه کل عمر انسان است اما کلاس درس هم می‌تواند اینطوری باشد. اگر سربازی دم مرز شب را به صبح آورد و از مرز حفاظت کرد شب او از شب قدر بالاتر است. معلم هم دارد از مرزهای اخلاق کشور حفاظت می‌کند معلم خوب و وظیفه‌شناس و ایثارگر می‌تواند یک کلاس و درسش به اندازه شب قدر در پیشگاه خدا ارزش داشته باشد.

رئیس جمهور خطاب به معلمان به اشاره به اینکع اجر شما با هیچ وسیله مادی قابل جبران نیست، گفت: اگر معلمی تمام زر کشور را در اختیارش بگذارند باز هم ارزش کارش بالاتر است. اکر کسی معلم من بشود و درسی به من بیاموزد من را بنده زرخرید خود قرار داده است. ارزش کار با معیار مادی قابل مقایسه نیست. اولین معلم خداست.

وی گفت: جایگاه معلم ویژه است و شاید بهترین‌نمونه معلمان همان مرد بزرگی باشد که به یاد شهادت او روز معلم را نامگذاری کردند، علامه شهید مطهری، رجایی، باهنر و بهشتی بزرگان ما بودند. شهید مطهری جزو شخصیت‌های کم نظیر است. مطهری جزو استثناهای روحانیت و دانشگاه بود. بسیار معظم و مخلص و دلسوز  واقعا مداوم نظاره می‌کرد که کجا اشکال و شبهه وجود دارد و کجا ذهن جوانان را منحرف می‌کنند که برایش مقاله بنویسد.

روحانی با اشاره به اینکه نکات زیادی از شهید مطهری یاد گرفتم، گفت: بهترین الگو برای تمام معلمان و اساتید تلاش و فداکاری شهید مطهری است که می‌بینید کتاب‌هایش هنوز هم هدایت‌گر و روشنگر است. بعد از شهید بهشتی و مطهری جایگزین این‌ها بسیار مشکل بود بهترین عزیزان ما را حساب شده در ماه‌های اول انقلاب گرفتند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما در دولت دوازدهم بالاترین زلزله تاریخ ایران را دیددم. بزرگ‌ترین سیل تاریخ ایران را هم دیدیم. یعنی زلزله کزمانشاه با آن ریشتر مخرب که به گفته محققان در تاریخ ۱۰۰ ساله ایران چنین زلزله‌ای سابقه نداشته است. سیل فروردین هم قطعا در ۱۰۰ سال اخیر نظیر نداشته است. سابقه نداشته است که در ۲۸ استان گرفتار سیل باشیم و نمی‌دانستیم باید با کدام استاندار تماس بگیریم.

وی افزود: یک زمانی از ظهر برای گفت‌وگو با استاندارها شروع کردم که تا یک نیمه شب طول کشید. این نشان می‌دهد که درسیل و زلزله معلم باید در کنار مردم باشد، هر جایی که حادثه غیرمترقبه رخ می‌هد و مردم در چادر قرار می‌گیرند، یک چادر آن باید متعلق به آموزش و پرورش باشد.

رئیس‌جمهور گفت: ما باید به بچه‌هایمان مهارت‌های لازم را بیامورزیم چرا که کشور ما حادثه‌خیز است و معمولا برای زلزله یک برنامه‌هایی وجود دارد و این مهارت‌ها را باید دقیق‌تر کنیم. همچنین در خصوص سایر مسائل مثل سیل مهارت لازم برای مواجه با حوادث، درد و غم را کم می‌کند. پس یکی از مهارت‌هایی که مدرسه باید به دانش آموز بیاموزد، مهارت دانش‌آموزان برای مقابه با حوادث است.

وی ادامه داد: مساله دوم مهارت‌آموزی برای کار است. یک نفر از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده وارد جامعه می‌شود و منتظر است که وزارت خانه‌ای آزمون استخدامی برگزار کند تا برود آزمون بدهد حالا آیا قبول می‌شود یا قبول نمی‌شود و می‌گوید من بیکار هستم. مگر هرکه به مدرسه می‌رود حتما باید کنکور شرکت کند. مگر در دنیا اینطوری است که همه بچه‌هایی که مدرسه می‌روند وارد دانشگاه می‌شوند.

رئیس‌جمهور افزود: همه ما فکر می‌کنیم باید برویم دانشگاه و بعد لیسانس، فوق لیسانس و دکترا بگیریم. شما در دانشگاه‌های بزرگ می‌بینید آنهایی که دوره دکتری می‌گذارند به تعداد انگشتان دست هستند. ما در هر مقطعی باید نیازهای جامعه را در نظر بگیریم.

روحانی گفت: برای مثال در کشاورزی باید محاسبه کنید چند کشاروز و متخصص می‌خواهید؟ چند نفر می‌خواهید که محصول را تبدیل به محصولی کند که به بازرا عرضه می‌شود؟ ما باید به نسل جوان هم مهارت بیاموزیم هم باید آنها بدانند که تنها راه زندگی استخدام دولتی نیست. خیلی تلاش‌های دیگر وجود دارد. هرکس باید وابسته به نیاز جامعه درس بخواند. در شرایط امروز باید تشویق کنیم همه درس بخوانند.

وی ادامه داد: باید برویم در مهارت و شغل و این مهارت هرچه می خواهد باشد. شما می توانید در کار با وزارت کار شریک شوید، با دانشگاه شریک شوید، با صنعت و کشاورزی شریک شوید . ما باید از دبیرستان یک نفر را تحویل جامعه دهیم که دیپلم در دستش است و دستان پرقدرت و یک نوع مهارت بلد باشد. مدارس ما باید در این حوزه متحول شود و من بارها با وزرای فعلی و پیشین در این مورد صحبت کرده‌ام.

وی افزود: روی مساله تعلیم و تربیت باید فکر کنیم. متخصص و معلمین ماهر داریم . مدل ما این است که یک کتاب را بیاوریم و فصل به فصل آموزش دهیم و در آخر هم امتحان بگیریم.  این روش بسیار قدیمی است. همه بچه ها باید صاحب نظر باشند و بتوانند نقد و انتقاد کنند. دانشگاه های ما هم همین شکل است.

رئیس جمهور گفت: برای مثال ما حقوق خواندیم و تمام کردیم. بعد که کارآموزی می رفتیم می دیدیم هیچ چیزی بلد نیستم. مسیر آموزش ما نیاز به اصلاح دارد. شما مدل هایی که امروز در دنیا است را می بینید. بچه ها باید وارد بحث شوند، باید نقد کنند، مقاله بنویسند، کنفرانس بدهند و در یک موضوع چند کتاب بخوانند. وقتی نمره تنها براساس برگه است همین می‌شود.

وی ادامه داد: من با آقای بطحائی صحبت کردم که بچه های ما که زبان خارجی می خوانند وقتی دبیرستان تمام می شود آیا می توانند دودقیقه صحبت کنند. می توانند به سوال یک خارجی جواب دهند. این چه تعلیم و تربیتی است که اول از همه با گرامر شروع می کنیم. مگر می خواهیم زبان مادری یاد بگیریم با گرامر شروع می کنیم. در تمام درس های ما از گرامر شروع می‌کنیم.  زبان از لسان و حرف زدن شروع می شود. فرد باید یاد بگیرد حرف بزند. بعد هم باید یاد بگیرد بنویسد و بعد باید یک متن را بخواند. ما باید یک تحولی درست کنیم.

وی افزود: نحوه آموزش را باید متحول کنیم که یک ضرورت است و این کار بزرگ باید توسط مدیران آموزش و پرورش و مدیران با تجربه صورت بگیرد که یک تحول نوینی را نیاز داریم و امسال سال رونق تولید و مهارت است باید بیشتر تلاش کنیم.

روحانی گفت: نکته بعدی آمادگی دانش آموز برای تحولات و حوادث اجتماعی و سیاسی جامعه است. جامعه ما تحولات فراوانی را پشت سر می گذارد و البته این تحولات در همه جای دنیا است. فرزندان جامعه ما باید روحیه لازم و شناخت لازم در خصوص تحولات جامعه را پیدا کنند. این کار معلمان ما است.

وی ادامه داد: ما امروز با تحریم سخت خارجی مواجه شدیم و این را دانش اموز ما باید بداند. ۱۴ ملیون جمعیت امانت دست شماست و شما جمعیتی ۹۰۰ هزار نفری هستید با این میزان امانت و هر دانش آموزی باید در کلاس خوب مساله را بفهمد.  دانش آموز ما باید بداند تحریم یعنی چه؟ چرا ما تحریم شدیم ؟ تحریم مبنای اولیه اش این بود که کشورهای قلدر جهان آمدند در ذهن جامعه بشری کردند که ایران کشوری خطرناک و دنبال ساخت بمب اتم است پس بیایید مواظبش باشیم، همه از اینجا نشات گرفت .

وی افزود:  ما را به شورای امنیت بردند و آنجا ما را تحریم کردند و در این قطعنامه ما را تا مرز جنگ پیش بردند. از ابتدا که دولت یازدهم آمد سخن ما این بود که امکان دارد که هم علم اتم داشته باشیم و هم به دنیا اعتماد کنیم. گفتیم سانتریفیوژ بچرخد و چرخ اقتصاد مردم هم بچرخد و مردم آمدند ورای دادند. یکی از دلایل این بود که مردم رای دادند تا این کشور بتواند با زبان دیپلماسی و با استدلال دنیا را از این تصمیم غلط برگرداند. ما وارد این صحنه شدیم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه عده‌ای در ایران به ما می‌گفتند این توافق تضمین ندارد اظهار داشت: بر خلاف گفته عده‌ای که مدعی بودند اجرای برجام تضمین ندارد توانستیم در شورای امنیت سازمان ملل در قالب قطعنامه‌ای برجام را تثبیت کنیم و طی قطعنامه‌ای اجرای برجام الزامی شد و همه دنیا آن را به امضا رساندند و این بزرگترین تضمین تاریخی بود که نه تنها شش کشور بلکه یک جامعه جهانی آن را پذیرفتند.

روحانی با بیان اینکه پس از امضای برجام شاهد تحولات در توسعه کشور بودیم، گفت:‌ فروش نفت ما در روز از یک میلیون بشکه به بالای دو میلیون بشکه رسید و توانستیم بازار نفت را بگیریم. تمام کشورها در مقطعی به ایران هجوم آوردند تا برای سرمایه‌گذاری در کشور اقدام کنند حال اینکه عده‌ای که مخالف برجام بودند شب‌ها خواب‌شان نمی‌برد.

رئیس جمهوری تاکید کرد: در همین مدت صد میلیارد دلار اعتبار بانک‌ها و شرکت‌های جهانی نسبت به ایران تعهد کردند که می‌توانست تمام کشور را متحول کند. اما در همان زمان شاهد عصبانیت اسرائیل و عربستان بودیم که خود را به آمریکا رساندند و گفتند که خاک بر سر شما شد چرا که هم نطنز و هم فردو کار خود را شروع کردند و شما نتوانستید در زمینه R&D جلوی توسعه ایران را بگیرید و ا یرانی‌ها همچنان می‌توانند IR۶ و IR۸ بسازند و این بدترین توافق بین ایران و آمریکا بود.

روحانی اظهار داشت: در همین ایام عده‌ای در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شدند اگر پیروز شوند این توافقنامه را از بین می‌برند. پول انتخابات را هم یهودی‌های آمریکا ، تندروها و نژادپرست‌های عربستان و اسرائیل می‌پرداختند. پس از پیروزی این جریان هم آمریکا برای خروج از توافقنامه برجام تلاش خود را شروع کرد.

وی افزود: آمریکایی‌ها مدعی بودند در این توافقنامه سه نقص بزرگ وجود دارد اول اینکه ایران ا جازه ساخت موشک را دارد. همچنین فعالیت‌های هسته‌ای بعد از چند برای ایران کلا آزاد می‌شود و از سویی دیگر در مورد فعالیت‌های منطقه‌ای ایران در این توافقنامه حرفی زده نشده است.

روحانی با بیان اینکه تلاش آمریکایی‌ها برای همراه سازی اروپا نتیجه بخش نبود گفت: پس از شش ماه مذاکره با اروپایی‌ها در نهایت آمریکا ناچار شد به تنهایی از برجام خارج شود این در حالی است که خواست آمریکا خروج اروپا، چین و روسیه همزمان با این کشور از برجام بود.

رئیس جمهوری با بیان اینکه ما با زبان دیپلماسی به دنبال عادی سازی شرایط کشور هستیم، گفت: به همین دلیل وارد صحنه مذاکرات با کشورها شدیم و در صد روز اول مذاکرات دولت یازدهم توافق موقت با دنیا را انجام داد و معروف به توافق ژنو در دنیا شد.

وی ادامه داد: بخش بزرگی از پول‌های بلوکه شده کشور آزاد شد به طوری که ماهیانه حدود ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده به کشور بازگشت. در آن زمان دولت به دنبال افزایش نرخ ارز بود اما جامعه آن را نمی‌پذیرفت و اجازه افزایش قیمت ارز را نمی‌داد و نرخ ارز در همان حدود ۲۸۰۰ تومان باقی می‌ماند.

روحانی افزود: در حالی که رئیس بانک مرکزی می‌خواست قیمت ارز را بالا ببرد اما در افزایش قیمت ارز ناتوان بود چرا که مردم و جامعه امید پیدا کرده بودند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه به دنبال توافق دائم بودیم، گفت: توافق دائم در سال ۹۳ امکان‌پذیر بود اما دو کشور عربستان و اسرائیل بسیار تلاش کردند تا توافق دائم را به تعویق بیاندازند. در آن زمان هم اسرائیل و هم وزیر خارجه عربستان عازم آمریکا شدند و اجازه ندادند مذاکرات برای توافق دائم روال خود را طی کند.

وی افزود: توافقی که می‌توانست در سال ۹۳ در طی دو روز انجام شود با دخالت‌های اسرائیل و آمریکا هفت ماه به تعویق افتاد و بحث‌های پیچیده‌ای ایجاد شد.

روحانی با بیان اینکه بالاخره در ۲۳ ماه رمضان سال ۹۴ توافق دائم انجام شد، گفت: مخالفان برجام در ایران و تندروها در آمریکا، اسرائیل و عربستان توان خود را به کار گرفتند تا توافقات انجام نشود اما ما در دیماه سال ۹۴ توافق هسته‌ای را به اجرا رساندیم و در ۲۶ دیماه سال ۹۴ توافق نهایی با شش کشور بزرگ دنیا انجام شد.

روحانی گفت: امروز دعواها و فحاشی‌های داخلی نباید خریدار داشته باشد. راهی جز مقاومت و اتحاد و امید به آینده نداریم. جنگ امروز آمریکا جنگ با امید است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه عده‌ای در ایران به ما می‌گفتند این توافق تضمین ندارد، اظهار داشت: بر خلاف گفته عده‌ای که مدعی بودند اجرای برجام تضمین ندارد، توانستیم در شورای امنیت سازمان ملل در قالب قطعنامه‌ای برجام را تثبیت کنیم و طی قطعنامه‌ای اجرای برجام الزامی شد و همه دنیا آن را به امضا رساندند و این بزرگترین تضمین تاریخی بود که نه تنها شش کشور بلکه یک جامعه جهانی آن را پذیرفتند.

روحانی با بیان اینکه پس از امضای برجام شاهد تحولات در توسعه کشور بودیم، گفت:‌ فروش نفت ما در روز از یک میلیون بشکه به بالای دو میلیون بشکه رسید و توانستیم بازار نفت را بگیریم. تمام کشورها در مقطعی به ایران هجوم آوردند تا برای سرمایه‌گذاری در کشور اقدام کنند حال اینکه عده‌ای که مخالف برجام بودند شب‌ها خواب‌شان نمی‌برد.

رئیس جمهوری تاکید کرد: در همین مدت صد میلیارد دلار اعتبار بانک‌ها و شرکت‌های جهانی نسبت به ایران تعهد کردند که می‌توانست تمام کشور را متحول کند. اما در همان زمان شاهد عصبانیت اسرائیل و عربستان بودیم که خود را به آمریکا رساندند و گفتند که خاک بر سر شما شد چرا که هم نطنز و هم فردو کار خود را شروع کردند و شما نتوانستید در زمینه R&D جلوی توسعه ایران را بگیرید و ایرانی‌ها همچنان می‌توانند IR۶ و IR۸ بسازند و این بدترین توافق بین ایران و آمریکا بود.

روحانی اظهار داشت: در همین ایام عده‌ای در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شدند اگر پیروز شوند این توافقنامه را از بین می‌برند. پول انتخابات را هم یهودی‌های آمریکا، تندروها و نژادپرست‌های عربستان و اسرائیل می‌پرداختند. پس از پیروزی این جریان هم آمریکا برای خروج از توافقنامه برجام تلاش خود را شروع کرد.

وی افزود: آمریکایی‌ها مدعی بودند در این توافقنامه سه نقص بزرگ وجود دارد؛ اول اینکه ایران اجازه ساخت موشک را دارد. همچنین فعالیت‌های هسته‌ای بعد از چند برای ایران کلا آزاد می‌شود و از سویی دیگر در مورد فعالیت‌های منطقه‌ای ایران در این توافقنامه حرفی زده نشده است.

روحانی با بیان اینکه تلاش آمریکایی‌ها برای همراه سازی اروپا نتیجه بخش نبود، گفت: پس از شش ماه مذاکره با اروپایی‌ها در نهایت آمریکا ناچار شد به تنهایی از برجام خارج شود این در حالی است که خواست آمریکا خروج اروپا، چین و روسیه همزمان با این کشور از برجام بود.

روحانی با بیان اینکه دولت‌ها با آمریکا برای خروج از برجام همراهی نکردند گفت: متاسفانه شرکت ها در برابر آمریکا تسلیم شدند چرا که منافعی با آمریکا داشتند و در غیر این صورت تحت فشار قرار می‌گرفتند و آمریکا به آنها اعلام کرده بود یا همکاری با این کشور را ادامه می‌دهند یا اینکه در برابر آمریکا قرار می‌گیرند.

وی افزود: از این رو برخی از این شرکت‌ها در برابر آمریکا عهد و پیمان خود را زیر پای گذاشتند و آمریکا هم کشورهایی که از این دستور پیروی نمی‌کردند تحت فشار قرار می‌داد و پس از آن به دنبال تهدید خریداران نفتی ایران رفت. 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای آمریکا، جمهوری اسلامی ایران، ایران باعظمت و مستقل و تاثیرگذار در منطقه غیرقابل تحمل است گفت: آمریکا ایران ۵۰ سال گذشته را می‌خواهد اما اساس انقلاب ما بر استقلال بوده و اینکه کشور با رای اداره شود نه با فشار دیگران.

وی گفت: آمریکا می‌خواهد میزان ذخائر ارزی ما را کاهش بدهد و با کاهش میزان ارز باید نیاز ما هم به ارز کاهش پیدا کند و گرنه با افزایش نیاز ارزی به طور قطع بهای ارز افزایش خواهد یافت و از این رو آمریکا به دنبال این است که ما را در تعاملات ارزی محدود کند.

روحانی با بیان اینکه ما باید درآمد ارزی‌مان را افزایش و مخارج عظیم را کاهش دهیم تاکید کرد: در حال حاضر چهار سال است که واردات گندم نداریم. در مقطعی شش میلیون تن گندم وارد می‌شد و ایران جزو بزرگترین واردکنندگان گندم بود اما از سال ۹۴ در تولید گندم خودکفا شدیم و امسال هم می‌توانستیم بخش عمده‌ای از گندم را صادر کنیم اما وقوع سیل مشکلاتی را ایجاد کرد.

رئیس‌جمهوری اظهار داشت: در مقطعی در روز ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل وارد می‌کردیم اما امروز از صادرکنندگان گازوئیل هستیم. زمانی هفت میلیون لیتر بنزین وارد کشور می‌شد اما امروز در بنزین هم خودکفا شده‌ایم و اگر در مصرف بنزین صرفه‌جویی کنیم از صادرکنندگان بنزین هم خواهیم بود.
روحانی گفت: این یعنی صرفه‌جویی در ارز تا درآمد ارزی خود را بالا ببریم. ما سال گذشته ۴۳ میلیارد دلار درآمد ارزی غیر‌نفتی داشتیم. یک رقمی هم شبیه همین درآمد نفتی داشتیم. آنها می‌خواهند درآمد نفتی و غیر‌نفتی ما را کاهش دهند. ما باید با صادرات و تولید و فروش فرآورده، تولید را بالا برده و صادرت خود را افزایش دهیم. اینها یک قدم بزرگ است که باید انجام بگیرد.

وی ادامه داد:  قدم دوم آمریکایی‌ها برای اینکه ما را به زمین بزنند ایجاد اختلاف در کشور است.  آنها می‌خواهند کشور چند دسته شود و ما با هم بجنگیم و علیه هم پرونده درست کنیم. در این مورد اندکی وضع کشور بهتر شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.  برخی باورشان نشده است که ما در جنگ اقتصادی با یک ابر قدرتی به نام آمریکا هستیم. 

رئیس‌جمهور در پایان گفت: شما به عنوان معلمین باید تلاش کنید تا این دشمنی‌ها در داخل کشور خریدار نداشته باشد. ما الان وسط این جنگ هم هستیم و راهی جز مقاومت و اتحاد و امید به آینده نداریم. جنگ امروز ما با آمریکا جنگ در امید است. آنها می‌خواهند امید ما را بشکنند ما هم باید امید آنها را بشکنیم و آنها می‌خواهند امیدواری ما را بگیرند. اگر امید جامعه را بالا ببریم قطعا جامعه ما پیروز می‌شود. البته هر جنگی زحمت دارد. در هر جنگی شهید و کشته است. ما آغازگر نبودیم اما در مقابل این توطئه می‌ایستیم و در این جنگ امید، ما پیروز میدان خواهیم بود.


ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
1
1
این چه تعلیم و تربیتی است که اول از همه با گرامر شروع می کنیم. مگر می خواهیم زبان مادری یاد بگیریم با گرامر شروع می کنیم. در تمام درس های ما از گرامر شروع می‌کنیم. زبان از لسان و حرف زدن شروع می شود.

مخافان غرب نفشه بالا را پیاده می کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
آقای میشود لطفا از برجام بی ثمر سخن به میان نیاورید از خودتان بگویید برای ملت چکار کردید غیز از گرانی و بیکاری که هیچ کسی نمیتواند آنرا انکار کند برجام حال مردم را به هم میزند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین