کد خبر: ۵۸۷۸۹۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

برای لاغری "سنجد" بخورید

کارشناس ارشد گیاهان دارویی معتقد است، سنجد به خاطر فیبر بالایی که دارد خاصیت سیرکنندگی داشته و میوه مناسبی برای افرادی است که رژیم لاغری دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
هانیه ناصری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، سنجد را منبع غنی ویتامین C عنوان کرد و افزود: بهترین اثر سنجد، رفع کمبود ویتامین C بدن است و خوردن آن از ورود عفونت به بدن پیشگیری می‌کند.

وی افزود: همچنین میوه سنجد قابض و برطرف کننده اسهال است و به خاطر وجود ویتامین K در آن ضد خونریزی می‌باشد.

ناصری سنجد را رفع کننده سموم معده و روده عنوان کرد وافزود: همچنین این میوه برای کسانی که نرمی استخوان و پوکی استخوان دارند بسیار مفید است.

وی تصریح کرد: میوه سنجد ضدیرقان می‌باشد و برای کسانی که تکرر ادرار دارند هم بسیار مفید است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی به تأثیر سنجد در درمان سکسکه هم اشاره کرد وافزود: کسانی که سکسکه می‌کنند برای درمان آن باید ۵۰ دانه سنجد مصرف کنند.

ناصری افزود: همچنین مصرف ۱۰ دانه سنجد در روز موجب پاکسازی دستگاه گوارش به ویژه معده و روده‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف سنجد باعث قوی شدن ساق‌ها می‌شود، توصیه کرد: والدین به کودکان خود روزی ۲۰ تا ۵۰ دانه سنجد بدهند.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی در تشریح دیگر خواص سنجد عنوان کرد: سنجد درمان گر ورم کیسه صفراست و عامل بیماری جذام را از بین می‌برد، همچنین این میوه تب بر است و کلیه‌ها را گرم کرده و معده را تمیز می‌کند.

ناصری به فواید بسیار سنجد برای سلامتی دستگاه گوارش هم اشاره کرد و افزود: افرادی که رژیم‌های لاغری دارند، می‌توانند سنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

وی افزود: سنجد یکی از بهترین منابع غذایی گیاهی محسوب می‌شود و منبع غنی فیبر است و در همین راستا گرسنگی را کاهش داده و خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی تصریح کرد: سنجد همچنین ضد بلغم است و استخوان را محکم کرده و دستگاه گوارش را تقویت می‌کند.

ناصری سنجد را یکی از منابع غنی کلسیم عنوان کرد وافزود: برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، مصرف این میوه بسیار مفید است و استخوان‌های افراد را محکم می‌کند.

وی افزود: همچنین پودر هسته سنجد در درمان التهاب‌های حاد و مزمن کاربرد دارد و آرتروز را درمان می‌کند.

ناصری به تأثیرات این میوه پرخاصیت بر مغز و اعصاب هم اشاره کرد و افزود: در بسیاری از متون ادبی از سنجد به عنوان نماد فرهیختگی و فرزانگی یاد شده است، زیرا به باور درمانگران طب سنتی، سنجد بیشترین تأثیرگذاری را بر سلول‌های مغزی دارد و موجب تقویت آنها می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین