کد خبر: ۵۸۷۹۹۴
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸
رییس دادگستری خراسان رضوی خبر داد

برگزاری دادگاه پرونده پدیده در دادگاه ویژه مشهد

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: در آینده نزدیک شاهد برگزاری جلسه دادگاه متهمان پرونده موسوم به پدیده در دادگاه ویژه در مشهد خواهیم بود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین مظفری، با اشاره به برگزاری موفق جلسات دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران در نظام اقتصادی کشور در مشهد و متعاقب برخورد قاطعانه با مفسدان و اخلال گران در نظام اقتصادی و صدور آراء سنگین برای متهمان این پرونده‌ها که موجب رضایت مندی افکار عمومی نیز شد، افزود: در آینده نزدیک شاهد برگزاری جلسه دادگاه متهمان پرونده موسوم به پدیده در دادگاه ویژه در مشهد خواهیم بود.

مظفری خاطرنشان کرد: پرونده موسوم به پدیده دارای سه متهم اصلی و تعداد زیادی متهم دیگر است که پس از طی تشریفات قانونی و انجام تحقیقات مقدماتی برای رسیدگی به دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران در نظام اقتصادی ارسال شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: طبق کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد متهمان این پرونده متهم به اخلال در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری از طریق فروش اوراق موسوم به سهام پدیده و همچنین تعدادی از متهمان به مشارکت در کلاهبرداری از طریق خرید و فروش اوراق موسوم به سهام پدیده شاندیز و تحصیل مال نامشروع متهم هستند.

وی با اشاره به روند رسیدگی به این پرونده عنوان کرد: پس از وصول گزارشات متعدد از ناحیه مراجع ذی صلاح قانونی از جمله سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اقدامات غیرقانونی و مجرمانه در این شرکت و عدم توجه مسئولان وقت شرکت نسبت به این تذکرات، اقدامات قانونی با هدف حفاظت از منافع سرمایه گذاران و سپرده گذاران و با رویکرد پیشگیری از گستردگی جرایم و تخلفات، با ممنوعیت تبلیغات اغواگرانه این شرکت، توسط مراجع قانونی آغاز و رسیدگی به مشکلات و مسائل شرکت پدیده ادامه پیدا کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: متأسفانه عدم توجه مسئولان این شرکت به تذکرات قانونی و عدم استفاده از فرصت‌های اعطایی برای جبران مافات، مشکلات متعددی را برای جمع زیادی از هموطنان عزیز بوجود آورد که در بسیاری از موارد این مشکلات بصورت تجمعات اعتراضی ظهور و بروز پیدا کرد.

مظفری با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضایی در مبارزه با مفسدان اقتصادی اذعان کرد: برخورد قاطعانه و شجاعانه مجموعه قضایی با افراد موسوم به دانه درشت موجب امیدآفرینی برای مردم شده و ان‌شاءالله دستگاه قضایی استان خراسان رضوی در چهارچوب موازین قانونی و در راستای دفاع از حقوق عامه با متخلفان این پرونده نیز همچون پرونده‌های «پردیسبان» و «تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان» برخورد خواهد کرد.

منبع: مرکز رسانه قوه قضاییه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین