کد خبر: ۵۸۸۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۴

استاندار خوزستان: آغاز ساخت و سازها در مناطق سیل زده از هفته آینده

استاندار خوزستان گفت: با توجه به تمهیدات ­اندیشیده شده با همکاری بنیاد مسکن ساخت و سازها در مناطق سیل زده از هفته آتی آغاز می شود .
آفتاب‌‌نیوز :
غلامرضا شریعتی اظهار داشت: خدا را شکر شرایط آبادان رو به بهبودی است و سطح آب­ در این منطقه کاهش پیدا کرده است در خرمشهر نیز با تمهیداتی که اندیشه شده است اوضاع تحت کنترل ما می باشد اما حجم زیاد­ آب از سمت طلایه و از سوی تالاب برگشت خورده و ما مانع پیشروی آن شده ام و با مدیریتی که صورت گرفته است آب ها پخش شده و در کانون های ریزگرد قرار گرفته است.

وی افزود : سیل زدگان ما در بالا دست اهواز و در روستاها در حوزه کارون ودز که سطح آب پایین آمده است به منازل خویش برگشته اند و در حوزه پایین دست اهواز نیز به تدریج سیل زدگان به منازل خود باز می گردند.

شریعتی گفت: حوزه کرخه حوزه متفاوتی است زیرا خروجی ما هنوز نسبتاً بالاست زیرا سطح آب نسبت به قبل کاهش یافته و به هزار متر مکعب در ثانیه رسیده است اما باز هم به نسبت بالاست اگر ما بخواهیم تمام روستاهای حوزه کرخه از سطح زیر آب خارج شوند و آبگرفتگی آنها برطرف شود باید به عددی بالغ بر 400 یا 500 متر مکعب بر ثانیه برسیم ولی چون ورودی سد کرخه همچنان بالاست و دوره بازگشت سیل به سد ، بازگشت هزار ساله بوده و ورودی بالاست خروجی هم بالا مانده است می توانستیم به تدریج این رقم را به 900 و یا 800 متر مکعب در ثانیه برسانیم اما باز تعدادی از روستا های ما زیر آب باقی می ماند به همین دلیل تصمیم گرفتیم خروجی را مدتی کاهش ندهیم­ البته ما تمهیداتی اندیشیده ایم که این میزان را به 400 یا 500 ­متر مکعب­ بر ثانیه­ تقلیل دهیم. این سیاست استان و تصمیم بر این موضوع اتخاذ شده و فکر می کنیم که ظرف یک هفته تا ده روز آینده این سیاست در اولویت قرار گیرد یعنی حجم بالای مخزن به حدی می رسد که این امکان برای ما فراهم می شود و ما می توانیم همه روستاهای خود را از آب خارج کنیم و شرایط در حوزه کرخه به این ترتیب بهبود یابد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: بنیاد مسکن و جهادکشاورزی و همین طور دستگاه های ذیربط کارشنان را اغاز کرده اند و پرداخت خسارت ها در حوزه مسکن شروع شده و پس از آن در بخش کشاورزی هم به تدریج انجام خواهد گرفت فکر می کنم ظرف هفته آینده بازسازی مناطق را در دست اقدام قرار دهیم .

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن هم اعتبار لازم و هم امکانات لازم را در اختیار دارد و ان شاء الله در هفته آتی ساخت و سازها از سرگرفته می شود.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین