کد خبر: ۵۸۸۲۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵

انتقاد یک داوطلب کنکور از سازمان سنجش

شورای سنجش و پذیرش دانشجو در هفدهمین جلسه خود در مورخ 26 /12 /1397 بعد از شش ماه با بی‌توجهی تمام و کمال و بدون در نظر گرفتن من و سایر داوطلبان نظام قدیمی که به مصوبه 26 /06 /1397 پایبند بودیم، مصوب کرده‌اند که داوطلبان نظام قدیم باید الزاماً و اجباراً در کنکور نظام قدیم شرکت کنند! حال اینکه من و سایر داطلبان نظام قدیم پایبند به مصوبه مذکور بیش از هفت ماه است که کتب نظام جدید (3-3-6) آموزشی را مطالعه کرده‌ایم و خود را برای کنکور نظام جدید در سال 1399 آماده کرده ایم!
آفتاب‌‌نیوز :
یکی از مخاطبان آفتاب‎نیوز با ارسال یادداشتی برای آفتاب، نسبت به سازمان سنجش انتقاد کرده است. وی در این مطلب نوشته است: احتراماً، اینجانب برای شرکت در کنکور سراسری سال 1399 از دانشگاه انصراف داده‌ام، به مدت بیش از هفت ماه است که بر اساس اعتماد به مصوبه قانونی سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 26/ 06 /1397 با صرف هزینه‌های مالی سنگین اقدام به خرید کتب نظام جدید (3-3-6) آموزشی، برنامه ریزی و مطالعه درسی کردم.

مستحضر هستید برای قبولی در رشته‌های تاپ و پرمتقاضی مثل پزشکی که بسیار رقابتی است داوطلب باید دستکم از دو سال قبل برنامه‌ریزی دقیق درسی داشته باشد تا به هدف خود برسند، اینک شورای سنجش و پذیرش دانشجو در هفدهمین جلسه خود در مورخ 26 /12 /1397 بعد از شش ماه با بی‌توجهی تمام و کمال و بدون در نظر گرفتن من و سایر داوطلبان نظام قدیمی که به مصوبه 26 /06 /1397 پایبند بودیم، مصوب کرده‌اند که داوطلبان نظام قدیم باید الزاماً و اجباراً در کنکور نظام قدیم شرکت کنند! حال اینکه من و سایر داطلبان نظام قدیم پایبند به مصوبه مذکور بیش از هفت ماه است که کتب نظام جدید (3-3-6) آموزشی را مطالعه کرده‌ایم و خود را برای کنکور نظام جدید در سال 1399 آماده کرده ایم! زیرا طبق اطلاعیه مذکور قرار بوده است در سال 1399 فقط کنکور نظام جدید برگزار شود و ما ناچارا باید منابع نظام جدید را می‌خواندیم.

◉ موضوع: بلاتکلیفی و سردرگمی داوطلبان «نظام قدیم» پایبند به مصوبه رسمی و قانونی 26 /06 /1397 شورای سنجش و پذیرش دانشجو در رابطه با کنکور سراسری سال 1399.

◉ درخواست: انتخابی شدن سئوالات نظام جدید (3-3-6) کنکور سراسری 1399، انتخابی از این جهت که آن دسته از داوطلبان نظام قدیمی که تا کنکون مطابق مصوبه 26 /06 /1397 درس خوانده‌اند، بتوانند در کنکور نظام جدید شرکت کنند و آن دسته از داوطلبان نظام قدیمی هم بر اساس مصوبه جدید 26 /12 /1397 تازه شروع به مطالعه کرده‌اند، بتوانند در کنکور نظام قدیم شرکت کنند تا هیچ حقی از هیچ داوطلبی ضایع نگردد.

◉ نهادهای مرتبط: شورای سنجش و پذیرش دانشجو (دکتر منصور غلامی) | سازمان سنجش آموزش کشور (دکتر ابراهیم خدایی)

◉ شرح جزئیات موضوع: 

نکته 1: سازمان سنجش آموزش کشور در مورخ 26 /06 /1397 طی اطلاعیه رسمی به کلیه داوطلبان مشروح مصوبات سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو را در رابطه با کنکور سراسری 1399 ابلاغ کرد که بدین سبب در سال 1399 فقط یک آزمون (یک مجموعه سوال) صرفا بر اساس نظام جدید (3-3-6) برگزار خواهدشد، همانطور که در مقدمه ذکر شد داوطلبین نظام قدیمی بسیاری اقدام به برنامه‌ریزی و تهیه کتاب و مطالعه منابع و کتب نظام جدید آموزشی کردند، چون سال 1399 قرار بود فقط کنکور نظام جدید برگزار شود. حال بعد از شش ماه شورای سنجش و پذیرش دانشجو بدون در نظر گرفتن داوطلبین نظام قدیم پایبند به مصوبه 26 /06 /1397 در مصوبه‌ای کارشناسی نشده در هفدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 26 /12 /1397 در نهایت ابلاغ کردند که در کنکور سراسری 1399 دو آزمون (دو مجموعه سوال) بر اساس نظام قدیم و جدید برگزار خواهد شد و تأکید مؤکد کرده‌اند که داوطلبین نظام قدیم الزاماً و اجباراً باید در کنکور نظام قدیم شرکت کنند!!، این یعنی من بیش از هفت ماه صرفا آب در هاون می‌کوبیدم و تمام وقت و هزینه‌هایی که صرف مشاور و کتب نظام جدید برای مطالعه کرده‌ام بی‌فایده و بی‌نتیجه بوده است!!

لطفا به مصوبات سیزدهمین و هفدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که در زیر بصورت مختصر آورده شده است، توجه فرمائید:

◉ در مصوبه سيزدهمين جلسه شورای سنجش و پذيرش دانشجو مورخ 26 /06 /1397، بند ب شماره 1: «در سال 1399 ـ فقط یک آزمون (یک مجموعه سوال) بر اساس نظام جدید آموزشی (3-3-6) برگزار می‌شود»

◉ شش ماه بعد، در مصوبه هفدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 26 /12 /1397: «برای آخرین بار همانند آزمون سراسري سال 1398 سنجش با دو آزمون جداگانه (دو مجموعه سوال براي نظام قدیم و جدید) برگزار خواهد کرد»

توجه: داوطلبان با توجه به اینکه فارغ التحصیل نظام قدیم یا جدید آموزشي هستند الزاما باید در آزمون مربوط یه نظام آموزشي که در آن فارغ التحصیل شده اند، شرکت کنند.

نکته 2: پاسخگویان «سیستم ارسال درخواست الکترونیکی» سایت سازمان سنجش آموزش کشور تا مورخ 27 /12 /1397 یعنی دقیقا تا قبل از تعطیلات عید با تأکید مؤکد در پاسخ به درخواست های داوطلبان، پاسخ می دادند که کنکور سراسری 1399 فقط یک کنکور و آن هم بر اساس نظام جدید آموزشی (3-3-6) برگزار می شود!! ولی هم اکنون رئیس سازمان سنجش جناب آقای دکتر خدایی و سایر مسئولین سازمان سنجش از گفته های خود شانه خالی می کنند و می گویند در کنکور سراسری 1399 دو کنکور نظام قدیم و جدید برگزار خواهد شد و ما این موضوع را از یک سال و نیم پیش به داوطلبان اطلاع داده ایم!! و داوطلبین نظام قدیم نیز باید الزاماً و اجباراً در کنکور نظام قدیم شرکت کنند!! حال آن که تا تاریخ 27 /12 /1397 می گفتند در سال 1399 فقط و فقط یک کنکور نظام جدید برگزار می شود!! 

نکته 3: سازمان سنجش آموزش کشور، عمداً مشروح مصوبات سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو را در مورخ 08 /01 /1398 از روی صفحه سایت سازمان سنجش  حذف نمود تا مصوبه 26 /06 /1397 مورد استناد، حق‌طلبی و حق‌خواهی داوطلبان قرار نگیرد!! 

نکته 4 : علاوه بر این، پویشی تحت عنوان «پویش اعمال تاثیر مثبت سوابق تحصیلی و اعطای حق انتخاب شرکت در کنکور سراسری 99 نظام جدید» در خبرگزاری فارس نیوز در بخش  فارس من تشکیل شد، تا لحظه تنظیم این نامه، بیش از 1078 داوطلب این پویش را امضاء و از آن حمایت کرده اند، که علاوه بر موضوع حق انتخاب کنکور، خواستار اعمال تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 1399 نیز شده اند، تا کنون مسئولین مربوطه هیچ واکنشی نسبت به خواسته های به حق بیش از 1078 داوطلبی که این پویش را امضاء کرده اند، نشان نداده اند!! که جای بسی تأسف فراوان دارد!! 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ملک حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
3
0
سازمان سنجش لطف کرد یک فرصت دیگه به داوطلبان نظام قدیم داد لطفا ناشکر نباشید.
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
0
0
شیفت کمتر بشون بدن تا همه برن سر کار
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
مگر قرار نبود کنکور هر داوطلب در شهر محل سکونت خودش برگزار شه و هیچ داوطلبی از شهر خودش خارج نشه؟پس چیشد؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین