کد خبر: ۵۸۸۵۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱

کشف ژن مرتبط با بیماری های عضله قلب توسط محققان ایران

معاون آموزشی و پژوهشی بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد گفت: برای نخستین بار در جهان، ژن جدیدی مرتبط با بیماریهای عضله قلب یا 'کاردیومیوپاتی' توسط پژوهشگران این بیمارستان و با همکاری دانشگاهی در انگلستان کشف شد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر کامران غفارزادگان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاردیومیوپاتی یا بیماریهای ماهیچه قلب به گروهی از بیماریهای عضله قلب گفته می شود که بر اثر آنها قلب نمی‌تواند جریان خون کافی را برای اعضای بدن فراهم ‌سازد و در نتیجه فرد دچار نارسایی قلبی می‌ شود.

وی اضافه کرد: کشف این ژن بیماری زای مرتبط با بیماری کاردیومیوپاتی ارثی با همکاری دانشگاه سنت جورج انگلستان انجام شده است.

معاون آموزشی و پژوهشی بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: این ژن با تلاش بی وقفه سه نفر از پژوهشگران برجسته مشهدی به نامهای دکتر 'افسون فضلی‌ نژاد' فوق تخصص اکوکاردیوگرافی، دکتر 'مهدی طاهرپور' متخصص قلب و فوق تخصص الکتروفیزیولوژی و دکتر 'احسان غیور' متخصص ژنتیک بیمارستان رضوی کشف شده است.

غفارزادگان افزود: این پژوهشگران با انجام فعالیتهایی از قبیل بیوپسی عضله و انجام آزمایشهای ساختاری بر روی ژن KLHL24 در مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان رضوی توانستند به این موفقیت دست یابند.

وی ادامه داد: این کشف مهم در مقاله‌ای در ژورنال علمی ' ژنتیک مولکولی انسانی ' با ضریب تأثیر شش به چاپ رسیده است.

بیمارستان فوق تخصصی رضوی وابسته به آستان قدس رضوی به عنوان یک مرکز درمانی، آموزشی و پژوهشی منحصر به فرد در کشور از سال 1384 فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین