کد خبر: ۵۸۸۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

پلوسی: ترامپ برای استیضاحش ما را تحریک می‌کند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته که رئیس جمهوری تلاش می‌کند تا دموکرات‌ها را برای استیضاحش تحریک کند و این تلاشی از سوی وی برای تحکیم جایگاهش پیش از انتخابات ۲۰۲۰ است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از پایگاه خبری هیل، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا متحد با نانسی پلوسی، رئیس مجلس از جانب جمهوری خواهانی تحت فشار هستند که از تلاش برای پر رنگ کردن اختلافات در میان جمهوری خواهان باقی مانده موافق استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نفع می‌برند.

پلوسی در جریان سخنرانی در مؤسسه امور جهانی و سیاستگذاری دانشگاه کورنل و در برنامه "در داخل کنگره" گفت: ترامپ ما را برای استیضاحش تحریک می‌کند. این دقیقاً چیزی است که او انجام می‌دهد. او هر روز طعنه می‌زند و سرزنش می‌کند چون می‌داند که این مساله باعث ایجاد اختلاف در کشور می‌شود اما اصلاً اهمیتی نمی‌دهد. او تنها به دنبال تحکیم جایگاهش است.

پلوسی همچنین به این مساله اشاره کرد که یکی از بندهای استیضاح علیه ریچارد نیکسون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا مربوط به بی‌توجهی به احضاریه از سوی کنگره بوده است. رهبران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به تحقیقات از دولت ترامپ به جای تعجیل در استیضاح وی ادامه می‌دهند اما با مقاومت کاخ سفید روبرو شده‌اند.

تعدادی از دموکرات‌های لیبرال مجلس نمایندگان آمریکا رهبران دموکرات را برای اقدام در راستای استیضاح ترامپ تحت فشار قرار داده‌اند. ال گور مکرراً تهدید کرده که در صحن مجلس یک رأی‌گیری برای استیضاح برگزار می‌کند همانطور که در کنگره قبلی که جمهوری خواهان کنترل آن را در دست داشتند، چنین کاری کرد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین