کد خبر: ۵۸۸۶۵۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

چین خواستار اجرای کامل برجام شد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اقدام متقابل ایران در زمینه خروج آمریکا از توافق هسته ای تاکید کرد همه طرف ها در مورد برجام مسئولیت دارند و این توافق باید به صورت جامع اجرا شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 'گنگ شوانگ' روز چهارشنبه در نشست خبری روزانه خود در پکن در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: برجام باعث تقویت صلح و ثبات خاورمیانه شده است و از همه طرف ها می خوهیم به این قرارداد بین المللی پاینبد باشند.

وی از پایبندی دقیق و کامل ایران به برجام تقدیر کردو گفت: چین از ابتدای توافق هسته ای سال 2015 میلادی یک پای ثابت آن بوده است و به اتفاق دیگر طرف های ذی ربط به این توافق پایبند است و از برجام حراست می کند.

او برجام را یک توافق جامع و چند جانبه مصوب شورای امنیت سازمان ملل دانست و افزود: این توافق برای منع اشاعه و حراست از صلح و ثبات خاورمیانه بسیار با اهمیت است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه خود تاکید کرد که توافق هسته ای سال 2015 میلادی باید به طور جامع و با روشی بسیار موثق و موثر اجرا شود.

رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در واکنش به اقدام امریکا در خروج از توافق هسته ای و بازگرداندن تحریم ها از توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده وآب سنگین برای مدت 60 روز خبرداد وگفت:اگر اروپایی ها در این مدت به جبران بپردازند ما هم به شرایط امروز برمی گردیم ولی اگر در پایان 60روز به نتیجه ای نرسیم دو اقدام دیگر را در پیش می گیریم.

پیش ازآغاز سخنان رییس جمهوری، سفیران کشورهای عضو برجام شامل آلمان، انگلیس، چین، روسیه و فرانسه امروز به وزارت امور خارجه دعوت و نامه رییس جمهوری اسلامی ایران از سوی سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه به آنها تسلیم شد.

همچنین شورای عالی امنیت ملی امروز در بیانیه ای خطاب به کشورهای برجام اعلام کرد: ایران از امروز 18 اردیبهشت 98 برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین