کد خبر: ۵۸۸۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸

ثانیه شماری برای اعلام رسمی سرمربی تیم ملی

رییس فدراسیون فوتبال در آخرین مصاحبه‌اش گفته امیدوار است سرمربی تیم ملی طی دو سه روز آینده اعلام شود. یعنی تا آخر هفته اسم سرمربی تیم ملی را می‌شنویم؟
آفتاب‌‌نیوز :
تاج تنها کدهایی که داده یکی تکراری و دیگری قابل توجه است؛ اینکه سرمربی جدید تیم ملی خارجی بوده و یکی از مربیان مطرح دنیا است. جالب اینکه او گفته اگر کار حضور این مربی در راس تیم ملی نهایی شود او یک برند برای کشور شده و نشان می‌دهد که تحریم‌ها هیچ تاثیری نداشته و دنیا می‌خواهد با ایران مراوده داشته باشد.

از سوی دیگر غیر از وزیر ورزش که اعلام کرده در جریان انتخاب سرمربی تیم ملی هست، محمود اسلامیان عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال هم کدهایی در این باره داده است: «ما با دو مربی اروپایی به توافق رسیده‌ایم که البته مربیان خوبی هستند و نتایج خوبی هم گرفته‌اند. کارنامه این مربیان برای ما بسیار مهم بود اما آنها فعلا در جایی مشغول به کار نیستند و به‌زودی یکی از آنها را به‌عنوان گزینه نهایی انتخاب می‌کنیم.»

اسلامیان البته اعلام کرده این مربی تا آخر اردیبهشت به تهران می‌آید که با تاریخ اعلامی تاج حدود ده روز اختلاف دارد! این عضو هیات رییسه تاکید کرده که از ابتدا بحث حضور مربی ایرانی در راس کادر فنی تیم ملی مطرح نبوده ضمن اینکه از این جهت نام گزینه‌های مد‌نظرشان را اعلام نکرده‌اند که قیمت‌شان بالاتر نرود.

اما گفته می‌شود دو گزینه نهایی فدراسیون فوتبال مارک ویلموتس بلژیکی و خولن لوپتگی اسپانیایی هستند که چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. ظاهرا لوپتگی تا همین دو سه هفته پیش گزینه قطعی فدراسیون بوده که توافق با او به سرانجام نهایی نرسیده است ضمن اینکه نه ویلموتس و نه این مربی برند جهانی و جزو مربیان تاپ دنیای فوتبال به حساب نمی‌آیند.

وقتی اسم مربی با برند جهانی بیکار را می‌آورند ذهن‌ها به سمت اسامی مثل اسکولاری، ادووکات، هیدینک، کاپلو، ونگر، شوستر، فن خال، مورینیو و کونته می‌رود که از این جمع سه نفر اول تیم دارند، چند تایی مثل ونگر، ماگات، بیانچی، آلفیو باسیل پا به سن گذاشته‌اند و قیمت مورینیو و کونته با فدراسیون فوتبال ایران جور در نمی‌آید. در سطح دوم اما مربیانی مثل مارک هیوز، آلن پاردو، دی ماتئو، دی کانیو، بیلیچ، مک لارن، کلود پل، خوان ده راموس، آلاردایس، مانچینی، شوستر و گزینه‌هایی در این سطح قرار دارند که به نظر می‌رسد بیشترشان قیمت چندان بالایی هم نداشته باشند.

اما بحث مالی و نحوه پرداخت حقوق سرمربی بعدی تیم ملی مساله مهمی است که حضور او در ایران را با چالش بزرگی مواجه می‌کند. اینکه مثلا می‌شود حقوق مربی خارجی را ریالی پرداخت کرد؟ اسلامیان گفته برای تامین حقوق سرمربی جدید تیم ملی مشکلی ندارند اما تاج که برای باشگاه‌ها نسخه آرایش دفاعی می‌پیچد هیچ چیز درباره رقم قرارداد مربی جدید نگفته است.

اسلامیان شایعه جذب مربی ۵ میلیون دلاری را هم تکذیب کرده و گفته است: «اتفاقا قیمت مربیانی که ما با آنها توافق کرده‌ایم معقول است و مثل دیگر مربیان فوتبال جهان مذاکرات خوب و مثبتی با آنها انجام داده‌ایم. البته تاکید می‌کنم مربی مثل کی‌روش که به فوتبال ایران آمد واقعا قیمت مناسبی داشت.»

ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین