کد خبر: ۵۸۸۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

میلیون‌ها امضا برای برکناری ترامپ جمع آوری شد

بیش از ۱۰ میلیون نفر در آمریکا با امضای چندین طومار برکناری دونالد ترامپ را از مقام ریاست جمهوری خواستار شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا و چند سازمان ترقی خواه روز پنجشنبه در واشنگتن طومارهایی را ارائه کردند که در مجموع بیش از ده میلیون نفر آن‌ها را امضا کرده و از کنگره خواسته اند روند برکناری دونالد ترامپ را از مقام ریاست جمهوری آغاز کند.

رشیده طلیب و ال گرین، دو عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و چند تن از نمایندگان انجمن‌ها و سازمان‌های غیردولتی مثل MoveOn و Women's March روز پنجشنبه در برابر ساختمان کنگره و در کنار تابلو بزرگی که روی آن نوشته شده بود " ترامپ باید برکنار شود"، یک کلید یو اس بی ارائه کردند که در آن امضای افرادی که خواستار عزل ترامپ از مقام ریاست جمهوری هستند، جمع آوری شده است. 
ال گرین گفت: " دلیلی که ما در این جا حضور داریم ۱۰ میلیون امضایی است که در دستان ماست ". 
رشیده طلیب نیز که از ماه‌ها پیش بر ضرورت برکناری دونالد ترامپ از قدرت تاکید می‌کند، گفت: " در این دوره به شدت تاریک که کشورمان در آن قرار گرفته است، به عقیده من زمان آن است که مبارزه کنیم ". 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، رشیده طلیب که از ژانویه گذشته در مجلس نمایندگان عضویت دارد، ماه مارس با ارائه پیش نویس قطعنامه‌ای از کمیسیون قضایی مجلس نمایندگان خواست تحقیق کند که آیا رئیس جمهور مرتکب تخلفاتی شده است که توسل به روند برکناری وی را توجیه کند. 
اما رهبران دموکرات کنگره آمریکا در واکنش به فشارهای جناح ترقی خواه حزب که خواستار برکناری ترامپ هستند، مواضع معتدل‌تری دارند و معتقدند توسل به روند برکناری ترامپ که در نظرسنجی چندان از آن استقبال نشده است، می‌تواند منجر به دودستگی شدید در جمعیت ۳۲۵ میلیون نفری آمریکا شود آن هم در زمانی که کشور به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ نزدیک می‌شود.
صداوسیما
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین