کد خبر: ۵۸۹۰۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

دلیل ورود تانک و تجهیزات جنگی به آبادان چیست؟+فیلم

مستندی با موضوع تلفیقی دفاع مقدس و سیلاب اخیر در حال ساخت است که حضور تانک‌ها و تجهیزات نظامی در آبادان برای تکمیل این پروژه لازم بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
فرماندار آبادان با اشاره به انتشار تصاویر ورود تانک و تجهیزات جنگی به آبادان در فضای مجازی گفت: این تجهیزات صرفا برای ساخت فیلم و سریال به آبادان منتقل شده اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ فرمانده قرارگاه مقدم جنوب (کربلا) نیز گفت: مستندی با موضوع تلفیقی دفاع مقدس و سیلاب اخیر در حال ساخت است که حضور تانک‌ها و تجهیزات نظامی در آبادان برای تکمیل این پروژه لازم بوده است.



سردار سرتیپ احمد خادم سیدالشهدا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مستندی درباره آزاد سازی خرمشهر و ارتباط دفاع مقدس و سیلاب در حال ساخت است که در ساخت آن نیاز به تجهیزات نظامی بود.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب به موضوع این مستند دفاع مقدسی نیز اشاره کرد و توضیح داد: این مستند داستان زنی را روایت می‌کند که در جریان سیلاب خوزستان کمک رسانی می کرده و در جریان سیل در اثر اتفاقی با جوانی روبه رو می‌شود و به ارتباط میان کودکی این جوان که حالا در احداث سیل بند کمک می‌کند با دوران دفاع مقدس، پی می‌برد.

وی افزود: این مستند در سوم خرداد و به مناسبت آزاد سازی خرمشهر از شبکه اول سیما نمایش داده می‌شود.

سردار خادم سیدالشهدا از تعریف برنامه دیگر فرهنگی به مناسبت سوم خرداد خبر داد و افزود: تلاش شده است عمده برنامه‌ها با موضوع ارتباط سیلاب و دفاع مقدس باشد و نقشی در کاهش سختی مردم متأثر از سیلاب کمک کند.

فرمانده قرارگاه مقدم جنوب (کربلا) در ادامه به مشارکت یادگاران دفاع مقدس در مقابله با سیلاب اخیر نیز اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس برنامه‌ای تحت عنوان جنگ آب وجود داشت که در کانال سلمان و کانال شهید چمران آب به سمت منطقه مرزی عبور داده شد و در جریان سیلاب نیز با شناخت قبلی از همین سیل بندها و کانال‌های دفاع مقدس استفاده مطلوب شد.

سردار خادم سید الشهدا به برشماری اقدامات انجام شده در کانال الغدیر، جاده امام علی و مسیرهای مواصلاتی ماهشهر - آبادان برای محافظت از محدوده شهری پرداخت و بیان کرد: با اقدامات انجام شده، هدایت آب به سمت دریا با موفقیت انجام شد و خطر سیلاب از شهرهای آبادان و خرمشهر دفع شد؛ هماهنگی‌های اخیر نیز برای اطمینان و تکمیل کارهاست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین