کد خبر: ۵۸۹۲۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

23 درصد سقف افزایش کرایه‌ تاکسی‌

رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی نرخ کرایه‌ها تاکید کرد: این افزایش به عنوان سقف افزایش‌ها است و افزایش بیش از ۲۳ درصد تخلف محسوب می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد علیخانی در حاشیه صد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکسی‌ها از هیچ گونه یارانه‌ای استفاده نمی‌کنند، گفت: در حوزه مترو و اتوبوس علیرغم اینکه دولت سهم یارانه خود پرداخت نمی‌کند اما شهرداری تهران سهم دولت را نیز پرداخت می‌کند اما تاکسی‌ها شخصی هستند و هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند و با توجه به تورمی که داریم این ۲۳ درصد از نظر کارشناسی و از نظر من مبلغ زیادی نیست.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در پایان سال ۱۳۹۷ ما تصویب کرده بودیم که افزایش نرخ کرایه‌ها براساس نرخ تورم انجام شود که نهایتاً افزایش ۲۳ درصدی به تصویب رسید.

وی تاکید کرد: وظیفه نظارت بر تاکسی‌ها بر عهده سازمان تاکسیرانی است، در حال حاضر ممکن است بعضی خطوط کمتر از ۲۳ درصد افزایش داشته باشد به این ترتیب آن چه مصوب شده لازم الاجراست.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش بیش از ۲۳ درصد در برخی خطوط تاکسیرانی، گفت: فکر نمی‌کنم بالاتر از ۲۳ درصد افزایشی داشته باشیم برخی خطوط کمتر از ۲۳ درصد است و در حقیقت این ۲۳ درصد به عنوان سقف افزایش تعیین شده و اگر جایی بیش از این افزایش پیدا کرده تخلف است و نظارت آن بر عهده تاکسیرانی است.

وی در خصوص میزان رضایت تاکسیرانان از این افزایش قیمت نیز گفت: این افزایش قیمت با دولت هماهنگ شده و رانندگان با توجه به تورم موجود راضی نیستند من هم از این حیث به آنها حق می‌دهم اما این مصوبه است و باید اعمال شود.

علیخانی در پاسخ به این سوال که در صورت تغییر در قیمت و یا عرضه حامل‌های انرژی باز هم افزایش قیمت در نرخ کرایه‌ها خواهیم داشت یا خیر، گفت: اعلام شده است سهمیه بندی بنزین اتفاق نخواهد افتاد اما در افزایش قیمت فعلی این موضوع پیش بینی نشده و باید بررسی این مسئله را به آینده موکل کنیم چرا که هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
0
چرا بیست وسه بنزین که ثابت است دیگر مخارج همه دارند .
مقاومت کجا رفت .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین