کد خبر: ۵۸۹۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

باهنر: جلسات گفت‌وگوی ملی در حال برگزاری است

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به برگزاری هر ساله مراسم افطاری جامعه اسلامی مهندسین، گفت: ما در این مراسم چندان مقید به جناح گرایی نیستیم و از نمایندگان مجلس گرفته تا اعضاء مجمع و مسئولان دولتی را دعوت می‌کنیم و برگزاری این مراسم اهداف سیاسی ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا باهنر در نشست خبری با اهالی رسانه در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی‌اش از عملکرد اصلاح طلبان در مجلس، اظهار کرد: مجلس دهم را برخی دوست دارند که بگویند مجلس ضعیفی بود که من این تحلیل را قبول ندارم. این مجلس چندان تفاوتی با مجلس های گذشته نداشت. این مجلس یک ویژگی دارد که در مجالس گذشته نداشت و آن نبود یک فراکسیون اکثریت در آن است. هر سه فراکسیون آن در اقلیت هستند و در چنین مجالسی معمولا عملکرد ضعیف است، هر چند که تاکید می‌کنم این موضوع به عملکرد نمایندگان بازنمی گردد؛ البته در نهایت عملکرد نمایندگان در انتخابات آینده و انتخاب مردم تاثیر می‌گذارد.

باهنر افزود: جلسات گفت‌وگوی ملی یک جلسات سازمان‌مند نیست، بلکه یک ایده است که در حال شکل گیری است. قبلا هم کسانی می گفتند که آشتی ملی انجام شود که ما به این معتقد نیستیم؛ چرا که مردم با یکدیگر قهر نیستند اگر مشکلی هست بین جریان‌های سیاسی است.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه جلسات گفت‌وگوی ملی با حضور افرادی همچون ضرغامی و عارف در حال برگزاری است، تاکید کرد: من از گذشته معتقد بودم که جریانهای سیاسی در عین اینکه با هم رقابت می‌کنند قائل به گفت‌وگو با یکدیگر باشند و این موضوعی است که ما در زمان شکل گیری خانه احزاب در دوران اصلاحات هم آن را مطرح کردیم. چرا که معتقدم در این جلسات خیر و برکت هست و علاقه مندیم که این جلسات توسعه پیدا کند و بتواند سازمان مند شود و اساسنامه‌ای هم داشته باشد.

وی افزود: ما تا به حال بیشتر نحوه گفت‌وگو را در این جلسات مورد بحث قرار دادیم نه اینکه به خود گفت‌وگو مشغول شده باشیم و تلاش بر این است که از جایی شروع کنیم که کمترین اختلاف نظر میان جریان ها وجود داشته باشد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه اگر در تاریخ آمریکا دقت کنیم هر چند سال یک بار رئیس جمهوری را علم می کند و می گوید او دیوانه است، اظهار کرد: لفظ دیوانه را من به کار می برم، اما آمریکایی ها می گویند این رئیس جمهور کسی است که نمی شود پیش‌بینی اش کرد یا روی حرفش حساب کرد. نگاه کنید که چقدر کارهایی که ترامپ انجام داده، متفاوت با سایرین بوده است.

وی افزود: البته معتقدم که کار از دست هیئت حاکمه آمریکا هم خارج نشده است و تمام این اعمال ترامپ بخشی از استراتژی آمریکایی هاست.

باهنر با بیان اینکه آدم جایی گفت‌وگو می کند که یک ترمینولوژی درست وجود داشته باشد، تاکید کرد: شرط نخست در انجام گفت‌وگو با آمریکا این است که آنان به گفتگوهای قبلی و تعهدات خود بازگردند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین