کد خبر: ۵۸۹۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
نگاهی به باتری و شارژر Huawei P30 Pro

کدام گوشی سریعترین شارژ را دارد؟

اگر بخواهیم در مورد سرعت فوق‌العاده این شارژر در عمل صحبت کنیم، باید بگوییم که باتری پی 30 پرو در تنها 10 دقیقه 30% شارژ می‌شود و با گذشت30 دقیقه شارژ گوشی شما به 70% می‌رسد. در نهایت با گذشت تنها 58 دقیقه شارژ گوشی شما کامل می‌شود!
آفتاب‌‌نیوز :
اگر اخبار پرچمدار حال حاضر هوآوی یعنی پی 30 پرو را دنبال کرده باشید، همه از قابلیت‌های شگفت‌انگیز و نوآورانه دوربین آن صحبت می‌کنند؛ اما آیا می‌دانید P30 Pro Huawei «سریعترین سرعت شارژ» را در میان گوشی‌های موجود در بازار ایران داراست؟ با ما و نگاهی به خصوصیات و قابلیت‌های بخش باتری این پرچمدار، همراه باشید.

شارژر 40 واتی

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ همان‌طور که هوآوی در بحث چیپست تراشه اختصاصی خود را توسعه داده و روز به روز پیشرفت کرده است، در بخش شارژ نیز مستقل بوده و سال‌هاست تکنولوژی شارژ سریع خود موسوم به «Super Charge» را توسعه داده است.

کدام گوشی سریعترین شارژ را دارد؟
 
این فناوری با رونمایی از پرچمدار سال گذشته هوآوی یعنی Huawei Mate 20 Pro، آخرین جهش خود را به نمایش گذاشت که در آن شارژری با توان 40W به همراه گوشی عرضه شد که هوآوی ترجیح داده از همین شارژر برای Huawei P30 pro نیز استفاده کند.

اما اگر بخواهیم در مورد سرعت فوق‌العاده این شارژر در عمل صحبت کنیم، باید بگوییم که باتری پی 30 پرو در تنها 10 دقیقه 30% شارژ می‌شود و با گذشت30 دقیقه شارژ گوشی شما به 70% می‌رسد. در نهایت با گذشت تنها 58 دقیقه شارژ گوشی شما کامل می‌شود!

کدام گوشی سریعترین شارژ را دارد؟
 
برای درک بهتر این اعداد لازم به ذکر است که پرچمدار اپل یعنی XS Max، با شارژری که در جعبه دارد 4 ساعت طول کشیده تا کامل شارژ شود و با شارژر به اصطلاح سریع آن که می‌بایست جداگانه آن را خریداری کنید این عدد به نزدیک 2 ساعت می‌رسد. در میان پرچمداران اندرویدی نیز زمان شارژ کامل برای پرچمدار گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ نیز برابر 1 ساعت و 37 دقیقه با شارژر موجود در جعبه است.

هوآوی اما در طراحی این شارژر صرفاً به سرعت اهمیت نداده و در بحث امنیت نیز با تعبیه انواع پروتکشن‌های ولتاژ و جریان در نهایت موفق به کسب گواهی ایمنی از موسسه معتبر TÜV شده تا با خیال راحت گوشی خود را شارژ کنید.

باتری حجیم و مدیریت هوشمند

این فقط شارژر فوق‌العاده سریع Huawei P30 Pro نیست که باعث شده این گوشی در بحث باتری سرآمد شود؛ بلکه هوآوی برای این گوشی باتری با ظرفیت حدوداً 4200 میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته که در ترکیب با مدیریت هوشمندانه باتری در رابطه کاربری EMUI 9.1 هوآوی که بر پایه هوش‌مصنوعی استوار است، شما را قادر خواهد ساخت تا نزدیک به «دو روز» استفاده روزمره از این گوشی داشته باشید و یا اگر از کاربرانی هستید که «به شدت» با گوشی خود کار می‌کنید، یک روز کامل را حداقل شارژ داشته و از نیاز به همراه داشتن پاوربانک و شارژر مصون بمانید.

کدام گوشی سریعترین شارژ را دارد؟
 
برای استفاده حداکثری از باتری در گوشی‌های هوآوی می‌توانید حالت «Power Saving Mode» را نیز فعال کنید که به وسیله هوش‌مصنوعی اولاً سیستم‌عامل برنامه‌های کم استفاده را از دسترسی به منابع سخت‌افزاری پرمصرف، به جز در موارد نیاز منع می‌کند و دوم اینکه به میزان نیاز برنامه‌ها توان پردازشی از سخت‌افزار گوشی دریافت می‌کنید تا شارژدهی باتری بیشتر حفظ شود.

شارژر وایرلس 15 واتی

اگر از علاقه‌مندان به دنیای شارژرهای وایرلس هستید، قطعاً سرعت پایین شارژرهای وایرلس امروزی شما را آزرده است. برای مثال شارژرهای وایرلس اپل به توان حدودی 7-8 وات محدود شده و سریعترین شارژرهای استفاده شده برای گلکسی اس 10 پلاس نیز ماکزیمم توانی برابر 10W دارند.

کدام گوشی سریعترین شارژ را دارد؟
 
این در حالی است که Huawei P30 Pro امکان استفاده از شارژری با توان 15W را محیا کرده است. نکته جالب توجه اینجاست که هوآوی شارژر وایرلس 15 واتی خود را محدود به این گوشی نکرده و شما می‌توانید برای کلیه دستگاه‌هایی که از استاندارد شارژ وایرلس Qi پشتیبانی می‌کنند، از آن استفاده کنید؛ هر چند که ممکن است نتوانند از حداکثر توان شارژر بهره‌ ببرند.

در نهایت لازم به ذکر است که این شارژر نیز موفق به اخذ گواهینامه ایمنی از موسسه TÜV آلمان شده است.

شارژ معکوس!

حتماً برای همه ما گاهی پیش آمده که واقعاً به دنبال شارژر باشیم و امکان شارژ کردن گوشی وجود نداشته باشد. شاید پاوربانک همراه ندارید، شاید برق نیست و شاید‌های دیگر. در این موارد اغلب برای موارد صرفاً اضطراری از گوشی دوستان و همراهان خود استفاده می‌کنیم.

حال هوآوی برای رفع این مشکل دست به نوآوری زده و قابلیتی با نام «شارژ معکوس» یا «Reverse Charging» را از زمان عرضه گوشی‌های سری میت 20 به کار گرفته است. با این قابلیت در واقع گوشی شما به یک پاوربانک وایرلس با پشتیبانی از استاندارد Qi تبدیل شده که قادر است گوشی دیگری را با قراردادن روی آن شارژ کند.
 
بدین شکل شما در مواقع اضطراری به جای قرض کردن گوشی دیگران، می‌توانید با گوشی دوستانتان که از قابلیت شارژ معکوس پشتیبانی کرده، گوشی خود را شارژ کنید.

کدام گوشی سریعترین شارژ را دارد؟

برخلاف سازندگانی مانند اپل که اغلب قابلیت‌‌های آن‌ها انحصاریست، هوآوی استفاده از این قابلیت را نیز برای تمامی گوشی‌ها یا حتی سایر دستگاه‌های پشتیبانی کننده از استاندارد Qi، آزاد گذاشته است تا با خرید گوشی‌های سری Huawei p30 یا Huawei Mate 20، یک پاوربانک وایرلس با کیفیت نیز، بدست آورید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین