کد خبر: ۵۸۹۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶

فعالان سیاسی در جلسه با روحانی چه گفتند؟| دهقان: اصولگرایان دغدغه فرهنگی و اصلاح‌طلبان دغدغه آزادی داشتند

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: رئیس جمهور در جلسه شب گذشته تنها را عبور و گذار از شرایط فعلی کشور را اتحاد ملت، انسجام مسئولان و وحدت کلمه دانستند.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس‌جمهور شب گذشته دیداری صمیمی با جمعی از فعالان سیاسی داشت که در این جلسه گروه‌های مختلف سیاسی به طرح دیدگاه فعالان سیاسی در جلسه با روحانی چه گفتند؟| دهقان: اصولگرایان دغدغه فرهنگی و اصلاح‌طلبان دغدغه آزادی داشتندهای خود پرداخته و رئیس جمهور نیز نکاتی را مطرح کردند.

غلامعلی دهقان عضو شورای مرکزی حزب اعتدال وتوسعه در تشریح جلسه شب گذشته رئیس‌جمهور با برخی فعالان سیاسی، گفت: بیشتر مباحث مطرح شده در جلسه شب گذشته حول این محور بود که همه جریان‌های فکری – سیاسی درون نظام و علاقمند به آن باید درک واقع بینانه، درست و منطقی از اوضاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور داشته باشند.

وی در توضیح رویکرد رئیس جمهور در جلسه شب گذشته ادامه داد: تاکید آقای روحانی این بود که همه جناح‌های وفادار به انقلاب و نظام باید به این جمع بندی برسند که وضعیت فعلی نسبت به وضعیت دوران جنگ بسیار سخت تر است زیرا در زمان جنگ ما تنها در بخش سلاح تحریم بودیم اما امروز دامنه تحریم‌های ظالمانه، غیرانسانی و ضدحقوق بشری ترامپ و گروه موسوم به "ب" ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده است و علاوه بر نفت، صادرات معدنی را هم هدف گرفته و به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها قصد دارند دامنه تحریم ها را گسترده‌تر کنند.

دهقان تصریح کرد: در چنین شرایطی تاکید آقای رئیس‌جمهور بر این بود که نباید تسلیم ترامپ و همراهانش که به دنبال فشار بر نظام اسلامی در برابر خواسته‌های غیرمنطقی خود هستند شد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی را از هر جهت اقدامی درست ندانستند، یادآور شد: دیدگاه آقای روحانی این بود که تنها را عبور و گذار از این مرحله اتحاد ملت، انسجام مسئولان و نوعی وحدت کلمه است که پیش از این نیز در جریان دفاع 8 ساله تجربه کرده ایم.

دهقان در توضیح دغدغه‌مندی گروه‌های مختلف سیاسی در این جلسه گفت: وجه مشترک تمامی دغدغه‌ها این بود که باید به وضعیت معیشت توده مردم توجه بیشتری بشود، برخی از کسانی که در نشست بودند از جمله جناب حداد عادل بیشتر دغدغه فرهنگی را مطرح می‌کردند و افرادی همچون آقای احمد توکلی دغدغه‌های اقتصادی جامعه را مدنظر داشتند، افرادی هم مثل آقای شکوری راد و بخشی از دوستان ایشان نیز بر اجرای آزادی‌های مصرح در قانون تاکید داشتند. برخی دیگر از افراد نیز انتقاداتی را نسبت به کیفیت مدیریت در سطوح مختلف وارد کردند که نیاز است در مدیریت‌ها به عناصر کیفی توجه شود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به سوالی مبنی بر طرح درخواست چند نفر از اصلاح طلبان برای مذاکره با آمریکا، گفت: در این جلسه دیدگاه های مختلف مطرح شد و آقای رئیس جمهور هم به همین منظور که شنوای دیدگاه های مختلف باشند این نشست را تشکل داده بودند.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین