کد خبر: ۵۸۹۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶

با تصویب کمیسیون قضایی مجلس؛ متهمان امنیتی تا 20 روزحق دسترسی به وکیل را ندارند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون متهمان امنیتی و اقتصادی به بیش از یک میلیارد تومان و همچنین جرائم سازمان یافته که مجازات آنها اعدام و محاربه است تا 20 روز حق دسترسی به وکیل را ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
 محمدعلی پورمختار در تشریح دستور کاریکشنبه، 22 اردیبهشت کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح اصلاح تبصره ماده 48 قانون آئین دادرسی در نشست امروز با حضور مصدق، معاون حقوقی قوه قضائیه خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون سه دسته از متهمان امنیتی تا 20 روز در اختیار دستگاه قضائی قرار می گیرند و حق دسترسی به وکیل را ندارند.

وی در تشریح دسته اول از این گروه گفت: این دسته از متهمان به جرایمی که مجازات قانونی آنها به عنوان قصاص، حد یا محاربه باشد و در واقع این جرائم سازمان یافته هستند نه معمولی.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، افزود: دسته دوم متهمان جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی و سوم جرائم اقتصادی از یک میلیارد تومان به بالا هستند.

نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس دهم، ادامه داد: اگر فردی به جرایم مورد نظر متهم و با مستندات بازداشت شود تا 20 روز در اختیار قوه قضائیه قرار می گیرد و پس از گذشت این مدت می تواند وکیل بگیرد.

**تمامی وکلا می توانند وکالت متهمان را بر عهده بگیرند

وی یادآور شد: لازم به ذکر است که تمامی وکلا می توانند وکالت متهمان را بر عهده بگیرند و دیگر منحصر به وکیل خاص، انتخابی و معین از سوی قوه قضائیه نمی شود.

پورمختار افزود: البته در این رابطه استثنایی قائل شدیم که بر اساس آن اگر پرونده ها حاوی اسناد مهم یا طبقه بندی بالا باشد با تشخیص قاضی مربوطه امر وکالت و ملاقات وکیل با متهم زیر نظر قاضی انجام می شود در واقع این به معنای منع وکالت نیست بلکه ملاقات با موکل و متهم زیر نظر قاضی انجام می شود.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
1
1
دست تان درد نکند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین