کد خبر: ۵۸۹۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

آلمان: روحانی به طور کامل مذاکره با آمریکا را رد نکرده است

رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان در گفتگو با شبکه تلویزیونی این کشور در خصوص تصمیم جدید ایران در قبال برجام گفت: رئیس جمهوری ایران مذاکره با آمریکا را به طور کامل رد نکرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
«نوربرت روتگن» رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان در گفتگو با تلویزیونی شبکه یک این کشور درباره تصمیم جدید تهران مبنی بر کاهش سطح تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای ایران اظهار داشت: توافق هسته‌ای با ایران همواره به عنوان یک دوران طلایی دیپلماسی بوده و هست.

وی در ادامه با اشاره به باز اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: آلمان در حال حاضر گزینه جدیدی در دست نداشته و دولت آلمان نمی‌تواند تغییری در اعمال مجدد تحریم‌ها ایجاد کند و تهران از این موضوع مطلع است.

رئیس کمیسیون خارجی پارلمان آلمان همچنین خاطرنشان کرد: اروپا باید مانع از بروز هرگونه درگیری میان آمریکا و ایران شود.

روتگن درباره مذاکره آمریکا- ایران اظهار داشت: رئیس جمهوری ایران به طور قطعی مذاکره با آمریکا را رد نکرده است، اما طبیعی است که وقتی اسلحه روی شقیقه اش قرار گرفته شود وارد گفتگو و مذاکره نمی‌شود.

در شرایط کنونی اروپا باید با گسترش بسته توافق کنونی موارد دیگری مانند موضوعات منطقه‌ای و موشکی را در قالب یک توافق جدید پیشنهاد کند.

این مقام آلمانی همچنین گفت: به نظر می‌رسد ترامپ در این میان خواهان تحقق یک توافق جدید بوده و می‌خواهد نشان دهد که از همه بهتر است.

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین