کد خبر: ۵۸۹۵۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰

جزئیات تجمع امروز دانشگاه تهران از زبان معاون فرهنگی دانشگاه+عکس

مقارن ظهر امروز تعدادی از دانشجویان در اعتراض به آنچه برخورد حفاظت فیزیکی دانشگاه با نحوه پوشش برخی دانشجویان می‌دانستند، در مقابل پردیس هنرهای این دانشگاه تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند. در ادامه تجمع مجید سرسنگی معاون فرهنگی در بین دانشجویان حاضر شد، اما تعدادی از دانشجویان ضمن برخورد فیزیکی با وی، از سخنرانی اش در جمع دانشجویان معترض ممانعت کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
مجید سرسنگی ضمن تأیید این مطلب، با بیان اینکه هیچ نیرویی از گشت ارشاد یا امنیتی در دانشگاه تهران حضور ندارد، گفت: متأسفانه عده‌ای جاهلانه و یا عامدانه اخباری را منتشر می‌کنند که موجب تشنج فضای دانشجویی می‌شود و من شرافتا اعلام می‌کنم اگر دانشجویی به دلیل پوشش حجاب به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شده است، موضوع را اعلام کند.

وی ضمن بیان این مطلب به تشریح دلایل و جزئیات تجمع امروز دانشجویان دانشگاه تهران که در محوطه پردیس مرکزی این دانشگاه اتفاق افتاد، اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای از افراد جاهلانه یا عامدانه نکاتی را منتشر می‌کنند که انتشار این نوع اخبار سایر دانشجویان را دچار هیجان می‌کند. در صورتیکه بسیاری از این اخبار اساساً کذب و با واقعیت مغایر است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود در دانشگاه تهران گشت ارشاد ورود پیدا کرده و به دانشجویان تذکر می‌دهند یک شوخی کاملاً غیر واقعی است و چنین چیزی اتفاق نیفتاده، تنها چیزی که وجود دارد این است که هر ساله به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف حفظ حرمت این ماه تاکید شد که مظاهر روزه خواری در سطح دانشگاه دیده نشود و وضع پوشش هم نباید به گونه‌ای باشد که حرمت ماه رمضان نادیده گرفته شود. در همین راستا نیروهای انتظامات در محوطه دانشگاه حضور پیدا کردند تا به افرادی که حرمت روزه داری را حفظ نمی‌کنند تذکر داده شود.

سرسنگی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز دانشجویان به آن اعتراض کردند این بود که برخورد دانشگاه در حوزه حفظ حرمت روزه داری شدید بوده و نباید به این شکل برخورد شود اما من شرافتا این را اعلام می‌کنم اگر دانشجویی به این دلیل به کمیته انضباطی احضار شده است را اعلام کنند. در واقع هیچ دانشجویی به دلیل روزه خواری یا بی حجابی به کمیته انضباطی معرفی نشده و اگر هم اتفاقی افتاده تنها در حد تذکر به دانشجویان بی حجاب یا روزه خوار بوده است.

وی تاکید کرد: دانشجویان اگر مواردی جز تذکر از سوی نیروهای انتظامات در حوزه عدم رعایت حجاب یا روزه خواری مشاهده کردند را اعلام نمایند. متأسفانه همانطور که عنوان شد عده‌ای جاهلانه یا عامدانه می‌خواهند اتفاقات را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: هیچ آئین‌نامه و یا بخشنامه جدیدی در حوزه برخورد با بی حجابی و یا روزه خواری در سال جاری به دانشگاه اعلام نشده است و آنچه که اتفاق افتاده فقط روندی است که هر ساله با هدف حفظ حرمت ماه رمضان روی داده، مگر می‌شود ما بخشنامه یا آئین‌نامه‌ای در این زمینه اعلام کنیم که خودمان در جریان آن نباشیم. بنابراین نباید اتفاقات را به گونه‌ای جلوه داد یا به گونه‌ای رفتار کرد که نیروهای متدین در دانشگاه آزرده خاطر شوند.

سرسنگی با تاکید بر اینکه تمامی دانشجویانی که وارد دانشگاه تهران می‌شوند در حفظ نظام نامه اخلاقی این دانشگاه متعهد شده‌اند، افزود: تمامی ما وقتی به این دانشگاه ورود پیدا کردیم در بدو ورود خود تعهد دادیم که نظام نامه اخلاقی دانشگاه را رعایت می‌کنیم و تأیید کردیم که رفتاری نداشته باشیم تا شئونات دانشگاه به خطر بیفتد. بنابراین امروزه هم دانشگاه نباید جولانگاه کسانی شوند که قانون گریز هستند.

وی یادآور شد ما در دانشگاه تهران مجری قانون هستیم اما اینکه این قانون خوب است یا نه؟ ما تصمیم گیرنده نیستیم. ما فقط خود را مجری قانون می‌دانیم. بنابراین دانشجویان می‌توانند انتقاد یا اعتراض کنند اما نباید به گونه‌ای رفتار کنند که در دانشگاه حرمت شکنی اتفاق بیفتد.

سرسنگی از تمهیدات دانشگاه تهران برای رعایت حال افراد غیر روزه دار خبر داد و گفت: ما حتی برای رعایت حال کسانی که به هر دلیلی نمی‌توانند روزه بگیرند بخشنامه‌ای را به پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه صادر کردیم تا هر دانشکده‌ای یک اتاق برای آقایان و یک اتاق برای خانم‌ها در نظر بگیرد تا افراد بتوانند در این مکان‌ها غذا خورده و یا آبی بنوشند. بنابراین وقتی دانشگاه تا این اندازه با دانشجویان همراهی می‌کند انتظار داریم دانشجویان نیز به قوانین دانشگاه احترام بگذارند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران تاکید کرد: دانشگاه تهران همواره در بحث پوشش دانشجویان محترمانه و با تدبیر رفتار می‌کند. مگر ما دانشجویان را وادار به پوشش چادر اجباری کردیم که عده‌ای به برخورد دانشگاه اعتراض می‌کنند. طبیعی است که در ماه رمضان روزه خواری، سیگار کشیدن و بی حجابی در محوطه دانشگاه نوعی بی احترامی به قوانین و بی حرمتی به ماه رمضان به شمار می‌رود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشجویان در تجمع امروز خود هیچ دلیل مشخصی برای اعتراض نداشتند. چرا که اتفاق جدید یا تصمیم جدیدی در دانشگاه نیفتاده است و بروز رفتارهای اینچنینی به هیچ عنوان در دانشگاه منطقی نیست بلکه خطرناک بوده و موجودیت دانشگاه را زیر سوال می‌برد. چرا که در کشورهای غربی نیز چنین رفتارهایی بروز پیدا نمی‌کند و افراد برای برگزاری یک راهپیمایی مجوز دریافت می‌نمایند و دلیل آن را مشخص می‌کنند.

سرسنگی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در تجمع امروز دانشگاه تهران دو گروه از دانشجویان با تفکر و ایده‌های مختلف با یکدیگر درگیر شدند و ما سعی کردیم دانشجویانی که عصبانی بودند را آرام کنیم و در نهایت این غائله در آمفی تئاتر دانشگاه موضوع ختم به خیر شد. امیدوار هستیم شاهد بروز چنین رفتارهایی در دانشگاه نباشیم.

ظهر امروز تعدادی از دانشجویان پردیس مرکزی دانشگاه تهران با تجمع در محوطه دانشکده فنی و همچنین دانشکده هنرهای زیبای این دانشگاه مدعی شدند که عده‌ای با عنوان گشت ارشاد و نیروهای امنیتی وارد دانشگاه شده و در حوزه حجاب تذکراتی را به آنها ارائه می‌دهند به گونه‌ای که تعدادی از دانشجویان این دانشگاه به دلیل بی حجابی به کمیته انضباطی احضار شده‌اند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
1
2
عدم برخورد امنیتی با دانشجو و جلوگیری از امنیتی شدن فضای دانشگاه کف خواسته های سیاسیون دانشجو از روحانی بود. ......
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
0
1
من خودم دانشجو هستم ولی باید پذیرفت که متاسفانه عده ای دانشگاه را که مرکز علم وتوسعه علمی است با تالار عروسی وپارک و...اشتباه گرفته اند هرمحیطی شرایط خاص خودش را دارد.واقدامات این چنینی توهین به دانشگاه هست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین