کد خبر: ۵۸۹۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷

عربستان انفجار در بندر فجیره را مجرمانه خواند

یک مقام مسؤول در وزارت خارجه عربستان امروز (دوشنبه) با این ادعا که انفجار کشتیها در بندر فجیره در امارات عملی مجرمانه و تهدیدی برای امنیت حرکت کشتی ها است و پیامدی منفی بر صلح منطقه دارد، تاکید کرد که ریاض از هرگونه تصمیمی که ابوظبی در راستای حفظ امنیت و منافع خود اتخاذ کند، حمایت می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، این مقام سعودی که به نام وی اشاره ای نشده، با این ادعا که انفجار کشتی ها در بندر فجیره اقدامی خرابکارانه بوده، افزود که عربستان این اقدامات خرابکارانه را محکوم می کند.

«خالد الفالح » وزیر انرژی ، صنعت و معدن عربستان نیز امروز تاکید کرد که 2 نفتکش این کشور در عملیات خرابکارانه بندر الفجیره در امارات هدف قرار گرفته بود.

شبکه 'المیادین' عصر دیروز 22 اردیبهشت به نقل از منابع خبری خود از وقوع انفجار در بندر فجیره خبر داده بود . با انتشار این خبر، ابتدا خبرگزاری دولتی امارات (وام) به نقل از دفتر حاکم امارت فجیره هرگونه آتش سوزی و انفجار در بندرگاه صادرات نفت این امارت را تکذیب کرد، اما ساعاتی بعد وزارت خارجه امارات اعلام کرد که چهار کشتی در نزدیکی آبهای منطقه ای این کشور مورد اقدامات خربکارانه قرار گرفته است.

بندر فجیره در ساحل دریای عمان مهمترین بندر صادرات نفت امارات است که روزانه تا یک میلیون و 800 هزار بشکه از آن نفت صادر می شود.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین