کد خبر: ۵۸۹۶۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵

موگرینی: اتحادیه اروپا مصمم به اجرای کامل برجام است| به حداکثر خویشتن‌داری نیاز است تا کار به درگیری نظامی نکشد

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری خود تاکید کرد که تمامی اعضای اتحادیه اروپا کاملا مصمم‌ هستند که توافق هسته‌ای با ایران به طور کامل اجرا شود.
آفتاب‌‌نیوز :
فدریکا موگرینی روز دوشنبه پس از نشست اتحادیه اروپا در کنفرانسی خبری با اشاره به تنش‌های میان ایران و آمریکا بیان کرد: به حداکثر خویشتن‌داری نیاز است تا کار به درگیری نظامی نکشد.

به گزارش بی بی سی، وی بار دیگر تأکید کرد که اتحادیه اروپا و همه اعضای آن کاملاً مصمم هستند که توافق هسته‌ای با ایران به طور کامل اجرا شود.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در پاسخ به این سوال که «آیا تلاش ایران برای ادامه صادرات نفت تا یک میلیون بشکه در روز نتیجه خواهد داد یا نه؟»، گفت: در این‌باره نمی‌توانم اظهارنظر کنم. اتحادیه اروپا تا زمانی که ایران به تعهداتش در برجام پایبند بماند از اجرای کامل برجام حمایت خواهد کرد.

موگرینی همچنین اضافه کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران را تأیید کرده و این تنها نهاد برای قضاوت درباره پایبندی ایران به برجام است.

فدریکا موگرینی در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره صحت تقاضای ایران مبنی بر صادرات یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز می‌پرسید، گفت: باید این سوال از مقامات ایرانی پرسیده شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا پمپئو از اروپایی‌ها خواسته ایران را به تماس با ترامپ مجاب کنند؟»، گفت: نشنیدم که در جلسه امروز چنین درخواستی مطرح شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین