کد خبر: ۵۸۹۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

چه کنیم در زمان روزه داری "تشنه" نشویم؟

یک کارشناس تغذیه معتقد است، با رعایت برخی نکات تغذیه‌ای می‌توان تا حد زیادی از تشنگی در طول مدت روزه داری کم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی اشرف رشیدی با بیان اینکه روزه داری در روزهای بلند و گرم سال احتمال تشنگی و گرسنگی را افزایش می‌دهد، گفت: در این بین تشنگی آن هم به مدت چندین ساعت می‌تواند اذیت کننده باشد، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند این احساس تشنگی را در طول مدت روزه داری به حداقل برساند.

وی افزود: در گام اول برای تأمین آب بدن، نوشیدن شش تا هشت لیوان مایعات در فاصله افطار تا سحر ضروری است، البته این حجم مایعات لزوماً نباید آب باشد و مصرف شیر، چای، دوغ و … هم جزو آن محسوب می‌شود.

رشیدی خاطرنشان کرد: نوشیدن دوغ در وعده سحر توصیه نمی‌شود، چرا که موجب تشنگی فرد در طول مدت روزه داری می‌شود.

این کارشناس تغذیه بر استفاده از سبزیجات و انواع میوه به مقدار زیاد در وعده سحر تاکید کرد و افزود: استفاده ازاین خوراکی‌ها که بخش عمده آنها از آب تشکیل شده می‌تواند در رفع تشنگی در طول مدت روزه‌داری مؤثر باشد.

وی خواب بعد از سحر را مناسب نداست و توصیه کرد: افراد بعد از صرف وعده سحری نخوابیده و یا حداقل مدت زمانی را بیدار بمانند، چرا که خواب بلافاصله بعد از وعده سحری تشنگی و گرسنگی به همراه دارد.

رشیدی همچنین جهت پیشگیری از تشنگی در طول مدت روزه توصیه کرد: افراد در وعده سحر از نوشیدنی خاک شیر یا شربت آبلیمو کم شیرین استفاده کنند.

وی افزود: مصرف چای در وعده سحر توصیه نمی‌شود، چرا که این نوشیدنی مدر (ادرار آور) است و می‌تواند موجب کم آبی بدن و ایجاد احساس تشنگی در فرد شود.

این کارشناس تغذیه مصرف غذاهای سرخ کردنی و حجیم در وعده سحر را هم مناسب ندانست و افزود: این غذاها نیز عطش فرد در طول مدت روزه را افزایش می‌دهد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین