کد خبر: ۵۸۹۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

کاهش یک درجه فشارخون‌؛ به ازای کاهش یک درجه چربی دور شکم

متخصص داخلی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در جمع کارشناسان حوزه سلامت در خصوص فشار خون گفت: چربی دور شکمی خطرناک‌ترین نوع چربی برای افراد دارای فشارخون و دیابت است و به هر میزان که چربی دور شکم کمتر باشد، فشار خون نیز کاهش خواهد یافت که لازمه آن فعالیت فیزیکی و رژیم غذایی مناسب است.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر محمد رضا میرادی با اشاره به اینکه سردرد، اختلال بینایی، تهوع و استفراغ از علائم بیماری فشار خون است، خاطرنشان کرد: افراد دارای فشار خون بالا در اولین اقدام باید برای کاهش فشار خون خود از دستورات پزشک پیروی و از مصرف خودسرانه دارو جدا پرهیز کنند.

وی افزود: قطع خودسرانه داروها موجب ایجاد فشار خون‌های بدخیم و غالباً در برخی افراد منجر به سکته‌های مغزی می‌شود.

میرادی با اشاره به اینکه مردم نباید این بیماری خاموش را دست کم بگیرند، افزود: وقتی فشار خون بالا تشخیص داده شد اولین گام مراجعه به متخصصین جهت کاهش فاکتورهای خطر است.

عضو هیأت علمی دانشگاه اضافه کرد: استفاده از داروهای گیاهی برای بیماران فشار خون خوب است ولی نمی‌تواند جایگزین داروهای تجویزی پزشکان متخصص باشد.

بسیج ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در استان سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد و در این طرح تمامی افراد بالای ۳۰ سال از نظر فشار خون مورد معاینه قرار خواهند گرفت.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین