کد خبر: ۵۸۹۷۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴

نماینده ویژه آمریکا: خواهان جنگ با ایران نیستیم

برایان هوک مسئول امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در گفت و گو با سرویس بین المللی بی بی سی گفت که آمریکا خواهان هیچ جنگی در خلیج فارس نیست و واشنگتن نمی خواهد که با ایران درگیر شود.
آفتاب‌‌نیوز :
بی بی سی به نقل از برایان هوک نوشت: واشنگتن خواستار صلح در کل منطقه است و از درگیر شدن با ایران در خلیج فارس اجتناب می کند. مسئول امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی از تنش های اخیر در خلیج فارس اضافه کرد که مدرکی برای متهم کردن ایران درباره دست داشتن این کشور در انفجارهای بندر فجیره امارات وجود ندارد.

روز یکشنبه(22 اردیبهشت)، اخباری از وقوع انفجار مهیب در بندر فجیره در شرق امارات منتشر شد که در ابتدا این خبر از سوی مقامات امارات متحده عربی تکذیب شد اما در ادامه وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که چهار کشتی در نزدیکی آب های منطقه ای این کشور مورد اقدامات خرابکارانه قرار گرفته است.

بندر الفجیره در ساحل دریای عمان مهمترین بندر صادرات نفت امارات است که روزانه تا یک میلیون و 800 هزار بشکه از آن صادر می شود.

اهمیت اتفاقات در فجیره از آن جهت بود که این بندر، دومین بندر بزرگ بانکرینگ یا همان سوخت رسانی به کشتی ها و نفتکش ها در جهان است. همچنین نزدیکی این بندر به منابع نفت و گاز خاورمیانه و بارگیری روزانه 1.5 میلیون بشکه نفت خام از این بندر، بر اهمیت آن افزوده است.

ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین