کد خبر: ۵۸۹۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

اعتراض کنگره به عدم اطلاع‌رسانی دولت آمریکا درباره موضوعات مربوط به ایران

اعضای کنگره آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات اعتراض کرده‌اند که دولت ترامپ اطلاعات کافی درباره مسائل پیرامون ایران در اختیار آنها قرار نداده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات با انتقاد از اینکه دولت ترامپ آنها را در جریان مسائل پیرامون ایران قرار نمی‌دهد، خواستار برگزاری جلسات توجیهی محرمانه درباره آنچه دولت ترامپ "تهدید ایران" می‌خواند و تصمیمات در این زمینه شدند. در دوران دولت قبلی آمریکا کنگره به‌طور منظم در جریان مسائل مهم امنیت ملی قرار می‌گرفت.

برخی نمایندگان دموکرات حتی گفته‌اند که برگزاری جلسات علنی با حضور مقامات ارشد دولتی نیز می‌تواند مناسب باشد.

تنش‌ها میان تهران و واشنگتن در هفته‌های اخیر پس از آنکه آمریکا اعلام کرد معافیت‌های نفتی ایران را تمدید نمی‌کند و یک ناو هواپیمابر را نیز برای پاسخ به تحرکات تهدیدآمیز ایران به منطقه فرستاده، افزایش یافته است.

لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت، "از نظر من، همه ما در بی اطلاعی به سر می‌بریم. " وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا جلسه‌ای برای اطلاع‌رسانی به قانونگذاران برگزار خواهد شد، گفت که امیدوار است این اتفاق بیفتد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز خواستار برگزاری یک جلسه توجیهی برای قانونگذاران شده اما به گفته یک دستیار در سنا دولت تاکنون با آن موافقت نکرده است.

همچنین سناتور باب منندز از عدم اطلاع‌رسانی و توضیح دولت درباره آنچه تهدید ایران می‌خواند، انتقاد کرد و گفت که دولت روی بی اطلاع گذاشتن کنگره در این زمینه و استراتژی واشنگتن برای مقابله با این تهدیدات پافشاری می‌کند.

کاخ سفید تاکنون به سوالات درباره این انتقادها پاسخی نداده است.

منندز افزود: ما یک هفته است که خواستار جلسه‌ای توجیهی با حضور مقامات مربوطه در سطوح بالا شده‌ایم تا به درستی بدانیم این تهدیدات چیست. فارغ از اینکه چه اطلاعاتی در دسترس ما قرار خواهد گرفت، آنچه واضح است این است که اکنون لحظه دیپلماتیک مناسب برای آوردن ایران پای میز مذاکره و پیوستن به متحدانمان برای دستیابی به یک نتیجه موفقیت‌آمیز درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

چند کمیته در کنگره، شامل کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان و سنا به‌علاوه کمیته نیروهای مسلح سنا اعلام کردند که جلساتی را در روزهای آینده برای اعضا برنامه‌ریزی کرده یا حتی به تازگی جلسه‌ای در این زمینه داشته‌اند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین