کد خبر: ۵۸۹۹۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵

صاعقه جان مردی را در شهرستان بویراحمد گرفت

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک چوپان 45 ساله اهل منطقه لوداب واقع در شهرستان و بویراحمد بر اثر برخورد صاعقه جان باخت.
آفتاب‌‌نیوز :
جلال پوران فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: عصر روز گذشته در پی رعد و برق و باران های پراکنده در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد تماسی از دهیار لوداب به اورژانس ۱۱۵یاسوج مبنی بر یک مورد صاعقه زدگی یکی از اهالی آن منطقه دریافت شد.

وی افزود: بر اساس این گزارش مرد ۴۵ ساله ای در کوه چال شاهین لوداب که برای چرای گوسفندان به کوه رفته بود دچار صاعقه زدگی شده بود.

پوران فرد بیان کرد: بلافاصله آمبولانس ۱۱۵ لوداب اعزام شد به علت طولانی بودن مسیر و نامناسب بودن جاده آمبولانس اورژانس در جاده در گل ولای ماند.

وی عنوان کرد: امکان ادامه و برگشت وجود نداشت اما بر اساس اطلاعات کسب شده از نیروهای اورژانس این مصدوم ۴۵ ساله صاعقه زدگی جان خود را در میانه راه ازدست داده بود.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روز گذشته همچنین تماس دیگری از یکی از اهالی منطقه کاکان حوالی چشمه چنار مبنی بر صاعقه زدگی گزارش شد که بلافاصله اکیپ اورژانس اعزام شدند.

وی ابراز داشت: نیروهای اورژانس به دلیل اینکه دسترسی غیر ممکن بود از طرف گنجه ای کهنه با آمبولانس کمک دار به محل اعزام شدند و پس از سه ساعت پیاده روی در کوه حجاج به محل وقوع حادثه رسیدند.

پوران فرد بیان کرد: نیروهای اورژانس موفق شدند با کمک اهالی گنجه ای کهنه با لانگ مصدوم صاعقه زدگی ۳۶ ساله را بعد از اقدامات پزشکی لازم از مرگ نجات و به بیمارستان شهید بهشتی انتقال دهند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آثار خونریزی از گوش و قرمزی و سفتی صاعقه بر روی شکم این فرد قابل مشاهده بود.

طبق اطلاعات کسب شده این فرد برای تفریح به کوه رفته بود.

در دوازدهم فروردین امسال نیز صاعقه جان مرد 30 ساله گچسارانی را هم گرفت.

در 23 فروردین همچنین صاعقه جان چوپان 23 ساله اهل روستای قلعه نادر از توابع شهرستان بهمئی در این استان را گرفت.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین