کد خبر: ۵۸۹۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰

رئیس قوه قضاییه: می‌خواهیم جامعه‌ای داشته باشیم که در آن فساد‌ها و کجی‌ها نباشد

رئیس قوه قضاییه گفت: حفظ عدالت خواهی و حق خواهی و حس شکل دادن به یک جامعه با کمترین آسیب ها، در وجود دانشجویان موج می‌زند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش قوه قضاییه، سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در دیدار نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی که در حوزه ریاست قوه قضاییه برگزار شد، افزود: دانشجوی سیاسی صرفا به آن فردی که عضو یک حزب یا جریان سیاسی باشد اطلاق نمی‌شود، ما دانشجوی سیاسی را کسی می‌دانیم که جامعه را بشناسد و نیاز جامعه را درک کند و متناسب با نیاز‌های جامعه به ایفای نقش بپردازد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه شهدا و ایثارگران ما کسانی بودند که جامعه را شناختند و نیاز‌های آن را درک کردند و متناسب با آن نیاز‌ها به ایفای نقش پرداختند، گفت: روشنفکران حقیقی جامعه ما شهدا و ایثارگران هستند. زندگی این بزرگواران پیش روی ما است باید ببینیم که این شهدای عالیقدر چطور نیاز‌های جامعه را شناختند و بر مبنای آن‌ها به ایفای نقش پرداختند.

رئیسی گفت: بر همین اساس هر یک از آحاد جامعه چنانچه نیاز‌های جامعه را درک کند و با توجه به جایگاهش به ایفای نقش بپردازد، در مسیر پیشتازی و بصیرت قرار گرفته است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: وجه مشترک همه ما این است که می‌خواهیم جامعه‌ای مبتنی بر ارزش‌های الهی داشته باشیم که در آن بسیاری از فساد‌ها و کجی‌ها نباشد. 

رئیسی گفت: برای نیل به این منظور علاوه بر مسئولیت‌های مسئولان در قوای مختلف، نقش آفرینی همه آحاد جامعه می‌تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه گام اول انقلاب با خون شهدا و مجاهدات ایثارگران و هدایت‌های امام و رهبری طی شده است، بیان داشت: گام دوم، گام آزمون و خطا نیست باید بر مبنای تجارب چهل سال گذشته یک حرکت تحولی صورت گیرد، لذا ما هم در این دوره عنوان حرکت کاری خود در قوه قضاییه را به تعبیر مقام معظم رهبری و با پیشنهاد خودمان یک دوران تحولی نامیدیم که در آن تحول در همه عرصه‌ها ضروری است.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: برای ایجاد این تحول به همفکری همه نخبگان و همه آحاد جامعه نیازمندیم و حتما نظرات دانشجویان گرامی در طی کردن این مسیر کمک خواهد کرد؛ نگاه ما نگاه امام محمد باقر(ع) است که می‌فرماید بهترین فرد را کسی می‌دانیم که کاستی‌ها را بنمایاند.

در این دیدار، نمایندگان تشکل های دانشجویی نیز به مدت حدود 3 ساعت به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین