کد خبر: ۵۹۰۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

حوثی‌ها: حمله به خط لوله عربستان ربطی به ایران نداشت

محمدعلی الحوثی گفت نیروهای حوثی چهار سال است که علیه ائتلاف به رهبری عربستان می‌جنگند، و جنگ آنها به نیابت از ایران نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
یکی از رهبران شبه‌نظامیان حوثی در یمن، می‌گوید حمله سه‌شنبه آنها به خط لوله‌ انتقال نفت در عربستان سعودی ارتباطی به ایران نداشته است.

محمدعلی الحوثی به بی‌بی‌سی گفت نیروهای حوثی چهار سال است که علیه ائتلاف به رهبری عربستان می‌جنگند، و جنگ آنها به نیابت از ایران نیست.

او گفت ایران هیچ نقشی در تصمیم‌گیری‌ برای حمله نیروهای حوثی به خط لوله عربستان نداشته است: "ما عوامل ایران نیستیم اگر بودیم با شما صحبت نمی کردیم، تنها چیزی که ما می خواهیم این است که جلوی خشونت ها گرفته شود. اگر به تهاجمات و محاصره حوثی ها پایان داده شود ما هم در مقابل حملات راکتی خودمان را متوقف می کنیم، ما خودمان در این باره تصمیم می گیریم."

حوثی تصور این را که ایران بتواند به طور قاچاقی موشک به یمن برساند، مایه تمسخر دانست و گفت حتی یک تکه نان هم نمی‌تواند از محاصره ائتلاف سعودی بگذرد. او گفت حمله به خط لوله عربستان با پهپادی انجام شد که خود نیروهای حوثی در یمن ساختند.

نیروهای حوثی روز سه‌شنبه اعلام کردند که با استفاده از چند پهپاد به تاسیسات نفتی عربستان حمله کرده‌اند. وزارت انرژی عربستان هم حمله به خط لوله نفت این کشور را تایید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین