کد خبر: ۵۹۰۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

ماجرای کلیپ «تبادل راحت مواد مخدر» چیست؟

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج ضمن تکذیب انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر انتقال راحت مواد مخدر در سطح شهر کهنوج گفت: این فیلم مربوط به درگیری مسلحانه ماموران با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مجید سیمی اظهار داشت: در مورخه 24 اردیبهشت سال جاری طی هماهنگی ماموران با مقام قضائی مبنی بر لزوم ضربه به یکی از باندهای قاچاق مواد مخدر، دستورات قضائی لازم در این رابطه صادر شد.

وی ادامه داد: بلافاصله اقدامات اطلاعاتی در راستای ضربه به این باند مواد مخدر در دستور کار قرار گرفت و پس از یک تعقیب و گریز مسلحانه و با شلیک تیر از سوی ماموران، خودروی (پراید سفید) حامل 220 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک متوقف و در این رابطه یک قاچاقچی مواد مخدر بازداشت شد.

این مقام قضائی عنوان کرد: پس از این عملیات و در هنگامی که ماموران در حال جابجایی مواد مکشوفه از خودروی متهم و انتقال این محموله به سوی خودروی سازمانی برای ارسال به انبار پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کهنوج بودند، متاسفانه فردی اقدام به فیلم‌برداری به صورت مخفیانه از این عملیات کرده و در سطح گسترده‌ای در فضای مجازی منتشر می‌کند.

سیمی یادآور شد: با توجه به شرایط خاص منطقه و الزامات کار و مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ، ماموران اقدام به استفاده از البسه بومی منطقه یعنی لباس بلوچی کرده بودند که متاسفانه برخی با مشاهده این فیلم به اشتباه این افراد را قاچاقچی مسلح مواد مخدر تصور کرده بودند.

دادستان کهنوج گفت: پس از انتشار این کلیپ در فضای مجازی، بلافاصله عامل تصویربرداری که اقدام به صداگذاری و بیان مطالبی خلاف واقع مبنی بر آزاد بودن اشرار مسلح در سطح شهر و تلاش در جهت عادی جلوه نشان دادن این امر کرده بود، توسط پلیس فتا شهرستان کهنوج دستگیر شد.

وی بیان کرد: متهم پس از بازجویی‌های اولیه به اتهام تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب از طریق سامانه‌های رایانه‌ای، تحت تعقیب قضائی قرار گرفته و در حال حاضر با قرار مناسب روانه زندان شده است.

سیمی با اشاره به اینکه انتشار چنین مطالب کذبی هیچ تاثیری بر اراده و عملکرد مسئولان قضائی،  امنیتی و انتظامی شهرستان کهنوج در امر مبارزه با این پدیده شوم نخواهد گذاشت، افزود: کما فی‌السابق مبارزه با مواد مخدر ادامه خواهد یافت و هر روز عرصه را بر سوداگران مرگ تنگ‌تر خواهیم کرد.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین