کد خبر: ۵۹۰۰۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱

آیا جان بولتون خطرناک‌ترین مرد جهان است؟

ایالات متحده آمریکا بیش از هر زمان دیگری به خصوص بیش از دوره ریاست جمهوری "جورج دابلیو بوش" رییس جمهوری اسبق امریکا به سوی جنگ با ایران نزدیک می‌شود. بسیاری در این باره بولتون را سرزنش می‌کنند و او را عامل اصلی تحریک‌های اخیر ایجاد شده در روابط ایران و امریکا می دانند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- روزنامه بریتانیایی گاردین با اشاره به اینکه تاکنون هر آنچه در زمینه سیاستگذاری دولت ترامپ علیه ایران بود از زمان انتصاب بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی کابینه او در آوریل 2018 میلادی روی داده‌اند، می‌نویسد: "از دو هفته پیش که نیروهای نظامی آمریکایی حضور بیشتری خاورمیانه داشته‌اند، وضعیت وخیمتر شده است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ گاردین افزوده است: درست یک ماه پس از انتصاب در مقام مشاور امنیت ملی رییس جمهوری، بولتون ترامپ را متقاعد به خروج امریکا از برجام کرد. بولتون می دانست که توافق هسته ای با ایران بزرگترین مانع در مسیر اجرای سیاست تغییر رژیم است. او به دنبال کسب بهانه‌ای برای اقدام علیه ایران بود؛ همان‌گونه که در مورد عراق، 17 سال پیش برای جنگ امریکا علیه آن کشور بهانه‌تراشی کرد.

آیا جان بولتون خطرناک‌ترین مرد جهان است؟

ترامپ مدعی است که با فشار حداکثری علیه ایران می‌تواند به توافق بهری با تهران دست یابد. او مدعی است که تحریم‌ها به گونه‌ای سحرآمیز ایران را به یک دموکراسی جفرسونی تبدیل می‌کنند که آرزوی هر امریکایی است! با این حال، این ایده نه تنها بد که رویایی و غیرعملی است.

هدف ترامپ مخفی نگهداشتن هدف اصلی دولت او یعنی تغییر رژیم در ایران است. این موضوع سبب شده تا امریکا به آستانه جنگ با ایران نزدیک شود؛ امری که از دوران ریاست جمهوری بوش به این سو بی‌سابقه بوده و امروز احتمال آن بیش از هر زمان دیگری است.

بولتون ابایی از نادیده گرفتن گزارش‌های امنیتی دستگاه‌های اطلاعاتی امریکا ندارد. او تخصص خاصی در دستکاری‌های اطلاعاتی برای رسیدن به اهداف خود دارد. این بولتون بود که ایران را مایه بی‌ثباتی در منطقه دانست و چند روز پیش از اعزام بمب‌افکن‌های امریکایی به منطقه خبر داد. 

موضوع نگران‌کننده آن است که بولتون دقیقا می‌داند در حال انجام چه کاری است. او بروکرات جنگجویی است که مهارت زیادی برای به کرسی نشاندن نظرات‌اش از طریق اعمال فشار دارد. او دارای سابقه طولانی در استفاده از این مهارت‌ها برای تضعیف دیپلماسی امریکایی بوده است. تلاش او کشتن کنوانسیون‌های کنترل تسلیحاتی است. به عنوان مقام ارشد در دولت بوش او نقش کلیدی در فروپاشی چارچوب توافق امریکا و کره شمالی درباره محدودیت‌های اعمال شده بر برنامه هسته‌ای کره شمالی داشت؛ توافقی که در دوران ریاست جمهوری کلینتون حاصل شده بود. کره شمالی چهار سال بعد نخستین بمب اتمی خود را آزمایش کرد. بولتون همچنین گفته بود که پس از طرح تصمیم امریکا برای خروج از دیوان کیفری بین المللی در سال 2002 میلادی احساس "یک بچه در روز کریسمس" را داشت. او اکنون به عنوان یک مقام ارشد در دولت ترامپ امریکا را به سوی خروج از پیمان مهم هسته‌ای با روسیه پیش می‌برد. مشخص نیست که او تا چه اندازه در شکست تلاش ترامپ برای مصالحه با "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی نقش داشته است. او به طور علنی گفت که خواستار اجرای مدل لیبی در قبال کره شمالی است؛ مدل تغییر رژیم با استفاده از زور. 

"گاردین" نوشته است: "بولتون تاکنون در پیشبرد سیاست‌هایش علیه ایران موفق بوده است. اکنون پنتاگون برنامه‌ای برای اعزام 120 هزار نیروی نظامی امریکایی به منطقه برای مقابله با ایران را در دستور کار قرار داده است. البته این امیدواری وجود دارد که در روزهای آینده مقام‌های امریکایی بیشتری همچون اروپایی‌ها نسبت به زنگ خطر به صدا درآمده درباره سیاست ترامپ در قبال ایران آگاه شوند و در این‌باره که بولتون امریکا را در مسیر جنگ با ایران قرار می‌دهد. با این حال، بولتون به سرعت در حال پیگیری سیاست‌های خود است. ظاهرا او آگاه است که زمان در قدرت بودن ترامپ در کاخ سفید ممکن است محدود باشد".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
0
1
خطرناک ترین مردان جهان. , زیاد خواهان در تولید مواد غذایی هستند .
که در ایران با سرعت در حال افزایش هستند .
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
0
1
تندروها همه خطرناکند محصوصا......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین