کد خبر: ۵۹۰۰۸۰
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴

انگلیس به نیروهایش در خاورمیانه هشدار داد

اسکای نیوز روز پنجشنبه گزارش داد: انگلیس سطح هشدار برای دیپلمات ها و نیروهای نظامی اش در چهار کشور عراق، عربستان، کویت و قطر را به دلیل افزایش تنش ها در خاورمیانه و منطقه خلیج فارس ارتقا داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
یک مقام وزارت امور خارجه انگلیس در اظهاراتی ادعایی به اسکای نیوز گفته، این کشور معتقد است که به احتمال زیاد ایران و هم پیمانانش علیه انگلیس، آمریکا و سایر متحدانی که در منطقه منافعی دارند، اقدام کند. 

او مدعی شد که اهداف مورد حمله، از نگاه دولت انگلیس غیر نظامی خواهد بود.

وی در ادامه تحلیل ادعایی خود عنوان کرد که هدف ایران، رساندن این پیام است که از تحریم‌های آمریکا خرسند نیست.

اسکای نیوز به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داد که این هشدار در مرحله مقدماتی است تا اگر تنش‌ها به بحران کشیده شود، کارکنان انگلیس از چهار کشور یاد شده خارج شوند. این شبکه خبری همچنین مدعی شد که سطح هشدار برای کارکنان انگلیس پیش از سه‌شنبه ارتقاءیافته که یک ژنرال انگلیسی، ادعای آمریکا درباره تهدیدهای ایران در منطقه را تکذیب کرده بود.

ژنرال کریس گیکا افسر بلندپایه ارتش انگلیس که معاونت فرمانده ائتلاف ادعایی آمریکا علیه داعش را بر عهده دارد برخلاف ادعای آمریکا اعلام کرده است، تهدید نیروهای هم‌پیمان ایران در عراق و سوریه افزایش نیافته است.

وزارت دفاع انگلیس هم امروز در بیانیه‌ای در تائید اظهارات این ژنرال انگلیسی تصریح کرد که او در امور «عراق و سوریه متمرکز است و اظهارنظر او بر اساس عملیات نظامی روزانه در راستای شکست پایدار داعش مطرح‌شده است'.

بااین‌حال گزارش‌ها حاکی است که وزارت امور خارجه انگلیس از نحوه مدیریت اوضاع ازسوی وزارت دفاع این کشور خرسند نیست. اسکای نیوز دیروز هم گزارش داد که میز ایران وزارت خارجه انگلیس به دلیل افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه و خلیج‌فارس وارد فاز بحران شده است.

«فاز بحران» به گزارش اسکای نیوز، مرحله‌ای است که به افزایش تعداد کارکنان وزارت خارجه برای رصد دقیق و 24 ساعته تحولات منجر می‌شود. این شبکه خبری بااین‌حال عنوان کرد که تلاش‌های دیپلماتیک زیادی در جریان است تا رویارویی بین ایران و آمریکا به‌صورت مسالمت‌آمیز حل‌وفصل شود.

جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس دیروز با همتای عمانی‌اش درباره تحولات خاورمیانه تلفنی صحبت کرده است. یک مقام دیپلمات به اسکای نیوز گفته است وزیر امور خارجه انگلیس از عمان خواسته تا از نفوذ خود برای جلوگیری از درگیری نظامی استفاده کند.

دولت آمریکا به‌تازگی مدعی شده اطلاعاتی از قصد نیروهای هم‌پیمان با ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی در عراق دریافت کرده است. مقامات آمریکا تاکنون در هیچ اظهارنظری جزئیاتی ازآنچه تهدید ایران خوانده‌اند، مطرح نکرده و ایران این ادعاها را رد کرده است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین