کد خبر: ۵۹۰۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹

مبارزه با ملخ کوهان دار در دشت ورامین آغاز شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین از آغاز عملیات مبارزه با آفت ملخ کوهان دار در 11 هزار هکتار از تاغزارهای دشت ورامین خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد فدایی اردستانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیش از 11 هزار هکتار از اراضی دشت ورامین زیر کشت گیاه مهم و حیاتی تاغ قرار گرفته که ضمن پیشگیری از پیشروی کویر در تثبیت شن های روان و تغییر اکوسیستم کویری منطقه نقش بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: ملخ کوهان دار از مهمترین آفات این گیاه است که جمعیت این نوع از ملخ همه ساله از اواخر اسفندماه و با گرم شدن هوا افزایش یافته و به سمت مزارع تاغ حمله می کنند.

فدایی بیان کرد: ملخ کوهان دار سال هاست که در عرصه وجود دارد و همه ساله و در شرایط اقلیمی متفاوت در حال افزایش و کاهش است و هیچگاه نمی توان تعداد آنان را به صفر رساند، ولی باید به گونه ای با آن مبارزه کرد که تراکم زیاد آن باعث ایجاد شرایط بحرانی نشود.

وی افزود: شرایط جوی و بارش مناسب نزولات آسمانی ابتدای امسال علاوه بر این که زمینه را برای رشد تاغزارها فراهم کرد، شرایط مساعدی برای افزایش تعداد ملخ های کوهان دار ایجاد کرده که این امر لزوم مبارزه جدی تر با این آفت را ایجاب می کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین بیان کرد: کار مبارزه با آفت ملخ کوهان دار همه ساله از اواخر اسفند ماه با شناسایی کانون های تجمع این آفت که از پنج دوره سنی برخوردارند آغاز و مبارزه تا دوره سوم زندگی و پیش از حالت پروازی آن انجام می شود.

وی تأکید کرد: حضور ملخ های کوهان دار به هیچ عنوان بحرانی نیست و به مزارع دیگر نظیر غلات آسیبی وارد نمی کند و ارتباطی نیز با ملخ های مهاجری که از روز های ابتدای سال وارد مناطق جنوبی کشور شده نیز ندارد.

فدایی اضافه کرد: مبارزه با آفت ملخ کوهان دار به صورت بیولوژیک و بدون استفاده از سموم شیمیایی انجام می شود.

بیش از 11 هزار هکتار اراضی دشت ورامین به صورت دست کاشت در منطقه ابردژ زیر کشت گیاه تاغ رفته تا از پیشروی کویر جلوگیری شود.

ورامین در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین