کد خبر: ۵۹۰۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴

بازتاب سفر ظریف در رسانه‌های ژاپن

رسانه های ژاپن ضمن بازتاب سفر 'محمد جواد ظریف' وزیر خارجه ایران به توکیو و دیدار وی با مقامات این کشور، نوشتند که مقام های ژاپنی نگران وضعیت پرتنش خاورمیانه هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری کیودو در مطلبی تحلیلی با اشاره به ملاقات وزیر خارجه ایران با شینزو آبه نخست وزیر و تارو کونو وزیر خارجه ژاپن آورده است که دو کشور دارای روابط نزدیکی هستند و توکیو می خواهد برای کاستن از مناقشات از توان خود بهره بگیرد.

گزارش می افزاید نخست وزیر و وزیر خارجه ژاپن هر دو خواستار همکاری گسترده تر با ایران برای حفظ برجام شده و ابراز امیدواری کردند همه طرف ها به تعهداتشان درباره این توافق پایبند باشند.
روزنامه ژاپن تودی نیز در گزارشی با اشاره به این ملاقات ها آورده است ایران و ژاپن دارای روابط نزدیکی هستند برای ژاپن تنش های خاورمیانه بسیار نگران کننده است.

گزارش می افزاید در یک سال گذشته آمریکا ضمن خروج از برجام بیشترین تحریم ها را علیه ایران در نظر گرفته است اما وزیر خارجه ایران تاکید می کند تهران به همان نسبت از خود خویشتنداری نشان داده است.

ژاپن تایمز، ژاپن نیوز و تلویزیون 'ان اچ کی' نیز به روابط دوجانبه خوب ایران و ژاپن اشاره کرده و آورده اند که دو کشور می توانند از این قابلیت ها برای کاستن از تنش های منطقه ای استفاده کنند.

این رسانه ها افزوده اند که ژاپن یکی از خریداران عمده نفت ایران است اما به دلیل اینکه آمریکا معافیت خرید را تمدید نکرد مشکلاتی برای خریداران نفت و پالایشگاه های ژاپنی پدید آمده است.

رسانه های گروهی ژاپن در گزارش های خود اقدامات آمریکا را در اعزام ناو هواپیمابر و بمب افکن به منطقه باعث تشدید تنش ها دانسته اند و افزوده اند که توکیو هر چه در توان دارد برای برون رفت از این شرایط بکار خواهد گرفت.

گزارش ها اضافه می کند ژاپن و ایران بر اهمیت حفظ توافق هسته ای تاکید کرده اند به طوری که طرف ژاپنی گفته است این موضوع نه فقط برای روابط دوجانبه بلکه برای منع اشاعه و ثبات خاورمیانه نیز اهمیت دارد.

آنچه در دیدار ظریف با مقام های ژاپنی انعکاس زیادی در رسانه ها داشت اعلام ژاپن مبنی بر بکارگیری تلاش ها برای حل مسایل مهم و کاستن از تنش ها در منطقه بود.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران امروز پنجشنبه در توکیو با وزیر خارجه و نخست وزیر ژاپن دیدار و گفت و گو کرد. 

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین